ارومیه- ایرنا- سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: ۶ هزار و ۲۲۷ تن قیر رایگان جهت آسفالت معابر هدف طرح بازآفرینی شهری به شهرداری استان تخصیص یافته که موجب انجام اقدامات عمرانی در هزاران متر مربع از فضاهای شهری خواهد شد.

رسول عطایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این امر در راستای بهسازی و ارتقای زیرساخت‌های توسعه قلمرو عمومی اجرایی شده و ارزش این میزان قیر به ۵۷۰ میلیارد ریال می رسد.

وی اضافه کرد: مقرر شده که این میزان قیر برای آسفالت معابر و محلات در ۱۴ شهرداری آذربایجان غربی مورد استفاده قرار گیرد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی ادامه داد: ر راستای تکمیل و توسعه زیرساخت های توسعه برای آسفالت معابر و محوطه های مساکن مهر و طرح نهضت ملی مسکن درپنج شهر استان نیز قیر رایگان تخصیص یافته است.

عطایی اظهار کرد: ارتقای شاخص‌های کالبدی در محلات هدف بازآفرینی شهری و ارتقای سطح زندگی ساکنان محله‌های در راستای برنامه‌های کاری شنبه‌های محرومیت‌زدایی پیگیری می‌شود.

نوسازی سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در آذربایجان‌غربی

وی همچنین گفت: طی سال جاری نوسازی حدود سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در محلات هدف بازآفرینی شهری آغاز شده است.

عطایی افزود: از تعداد واحدهایی که عملیات نوسازی آنها آغاز شده، برای یک هزار و ۹۰۳ واحد پروانه ساختمانی صادر شده است.

وی ادامه داد: طرح بسته های تشویقی برای اجرا در محلات بافت فرسوده هدف بازآفرینی شهری به تصویب کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی رسیده و اعمال تخفیفات و تسهیلات این بخش به متقاضیان به مرحله اجرایی وارد شده است.

عطایی اضافه کرد: اجرای بسته های تشویقی اعمال تخفیفات پروانه‌های ساختمانی و خدمات مهندسی نیز با همکاری دستگاه‌های مربوطه پیگیری می شود.

وی بیان کرد: اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در آذربایجان‌غربی باید بر اساس نیاز مردم منطقه مورد نظر انجام گیرد تا توسعه رفاه اجتماعی را شاهد باشیم و از اجرای طرح‌های فاقد اولویت خودداری شود.