گرگان- ایرنا- ۱۲۵ جلد سند مربوط به سه هزار هکتار از زمین‌های سایت پرورش میگوی گمیشان که سال‌ها بلاتکلیف و بدون صاحب بود، به نام سازمان شیلات ایران، سنددار شد.

به گزارش ایرنا، این آیین روز یکشنبه با حضور حجت‌الاسلام حمزه خلیلی، معاون اول قوه قضاییه، رییس کل دادگستری گلستان و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان برگزار شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان در حاشیه این مراسم گفت: در راستای وظایف وزارت اقتصاد که امین اموال دولت شناخته می‌شود با همکاری و مساعدت دادگستری گلستان عرصه سه هزار هکتاری سایت پرورش میگو گمیشان پس از چندین سال بلاتکلیفی، دارای سند شد.

روح‌الله صلبی ادامه داد: اسناد این عرصه سه هزار هکتاری به نام دولت جمهوری اسلامی به نمایندگی از سازمان شیلات استان به عنوان دستگاه بهره‌بردار صادر شده است.

وی با بیان اینکه همراهی دستگاه‌های اجرایی مختلف از جمله دادگستری، فرماندهی انتظامی، بیمه‌ها، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در شاخص امنیت سرمایه‌گذاری تاثیرگذار است، یادآور شد: گلستان دومین استان در بخش امنیت سرمایه‌گذاری است.

گلستان در سال‌های اخیر با روی آوردن به توسعه آبزی‌پروری، به یکی از استان‌های برتر پرورش میگو در کشور تبدیل شده که فراهم آوردن مقدمات لازم برای تکمیل چرخه تولید، علاوه بر خودکفایی در این حوزه، میزان برداشت این آبزی را افزایش خواهد داد.