سنندج-ایرنا-نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: واگذاری فعالیت ها و اقدامات قرآنی به مردم، بازخورد و نتیجه بهتری در جامعه خواهد داشت و منجر به ترویج هرچه بیشتر فرهنگ قرآنی می شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز یکشنبه در جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان در سنندج اظهار کرد: در راستای انجام فعالیت‌های قرآنی باید تلاش کنیم بیشتر روی جوانان متمرکز شده و با اجرای طرح های مختلف مباحث و مفاهیم قرآنی را به آنان آموزش دهیم.

وی با اشاره به اجرای طرح امین در مدارس افزود: اجرای این طرح در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در میان جوانان و نوجوانان بسیار موثر است و باید تلاش کنیم چنین طرح هایی تداوم داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد: متن، ترجمه و تفسیر، اصول اولیه فهم قرآن به شمار می روند، بنابراین سازمان ها و دستگاه‌های متولی باید تلاش کنند این اصول را در میان مردم بویژه جوانان و نوجوانان آموزش دهند.

وی با بیان اینکه ما با تکیه بر قرآن کریم انقلاب کردیم، گفت: به برکت انقلاب اسلامی هزاران حافظ قرآن در کشور تربیت شده است و اگر امروز رغبت جوانان ما به سمت کلام الهی کمرنگ شده است باید علت آن را پیدا کنیم و موانع را برداریم.

حجت الاسلام پورذهبی تاکید کرد: موسسات و مراکز قرآنی در سطح استان شناسایی و احصا شوند تا با کمک همراهی آنها برای تقویت فعالیت های قرآنی گام برداریم ضمن اینکه در جلسات قرآنی طلاب خواهر و برادر اهل سنت نیز دعوت شوند تا حضور داشته باشند.