اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: موزه عبرت در مصلی بیت‌المقدس اراک، بازشناسی بخشی از تاریخ معاصر ایران برای معرفی به نسل جوان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «فرزاد مخلص‌الائمه» روز یکشنبه در آیین افتتاح موزه عبرت در مصلی بیت‌المقدس اراک، افزود: بازسازی موزه عبرت در اراک، کار ویژه‌ای است که این فرصت فراهم شده تا به جای سفر به پایتخت، از نزدیک با جنایت ساواک در برخورد با انقلابیون و شکنجه و مقاومت مبارزان ابتدای انقلاب آشنا شد.

وی در ادامه به روند تاریخ ایران از زمان پهلوی تا انقلاب اسلامی پرداخت و ادامه داد: اختناق شاخصه مهم دوران پهلوی بود که در فضای موزه عبرت، این خصیصه قابل مشاهده است.

استاندار مرکزی اضافه کرد: لازم است نسل جوان از نزدیک با اقدامات نیروهای امنیتی دوران پهلوی آشنا شوند که این فرصت فراهم شده تا تمام مدارس استان و شهرستان‌های نزدیک به اراک برای بازدید از موزه دیدن کنند.

«حمید حاجی‌عبدالوهاب» از زندانیان سیاسی ساواک، اهل اراک هم در این آیین گفت: نظام ستمشاهی برای غلبه بر مردم با ایجاد ترس و وحشت و راه‌اندازی شبکه مخوف ساواک تلاش کرد مردم را از مبازره با این رژیم منصرف کند.

وی افزود: همیشه تاریخ نیاز به پیش‌قراولانی دارد و مبارزان انقلابی در دوره پهلوی با لبیک به دستورات امام پیشقراول این مبارزه تا پیروزی انقلاب اسلامی مقاومت کردند.

این زندانی سیاسی ساواک ادامه داد: نبرد تاریخی از ابتدای خلقت بشر تا ظهور و حتی بعد از قیامت ادامه دارد اما مهم این است که در دسته شاکران قرار بگیریم و در دسته کافران نباشیم.

نمایشگاه بزرگ موزه عبرت به مناسبت چهلمین سال تأسیس وزارت اطلاعات در سه هزار مترمربع وسعت در مصلی بیت‌المقدس اراک از امروز (یکشنبه) ۲۲ مهر گشایش یافت و به مدت ۱۵ روز از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ ظهر و در نوبت عصر از ساعت ۱۶ تا ۲۰ برای بازدید علاقمندان دایر است.