شاهرود - ایرنا - امام جمعه شاهرود با اشاره به برگزاری اجلاسیه شهدای این شهرستان از ۲۴ تا ۲۷ مهر ۱۴۰۳، گفت: بازگویی ارزش‌های دینی و فرهنگ ایثار و شهادت در اجلاسیه شهدا با زبان هنر برای جذب سلایق مختلف به ویژه نسل جوان برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام عباس امینی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل گلزار شهدای شاهرود برگزار شد، افزود: اجلاسیه شهدا مقدمه استفاده از زبان هنر برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را فراهم می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه ترویج شعائر دینی برای نسل آینده ضروری است، ابراز کرد: ارزش‌های دینی را باید با زبان تاثیرگذار شعر، مستندسازی، تئاتر خیابانی و سرود به جوانان و نوجوانان منتقل شود.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه اجلاسیه مقدمه‌ای برای برگزاری کنگره شهدای استان سمنان در سال ۱۴۰۴ است، اظهار کرد: کنگره شهدا برای سال آینده مجوز دریافت کرده است و ویژگی‌های خاص خود را دارد.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

حجت الاسلام امینی تصریح کرد: خروجی و نتیجه اجلاسیه شهدای شاهرود باید این باشد که دل و ذهن مردم به ویژه نسل جوان به یاد شهدا و فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت سوق داده شود.

وی با بیان اینکه زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، گفت: یکی از مصادیق زنده نگه‌داشتن یاد شهدا برگزاری یادواره‌ها، اجلاسیه و همایش شهدا است. برگزاری این یادواره‌ها برای این است که حیات تاثیرگذار شهیدان را حس کنیم و برای برطرف کردن مشکلات از آنها کمک بگیریم.

امام جمعه شاهرود به برگزاری سالیانه ۵۴ یادواره شهدا در شهرستان شاهرود اشاره کرد و گفت: اجلاسیه شهدا می‌تواند از قشرهای مردم با سلایق مختلف را جذب کند.

برنامه‌های روایتگری، مسابقات پینت‌بال زنان و کنسرت موسیقی

فرمانده سپاه ناحیه شاهرود هم در این نشست گفت: دوسالانه اجلاسیه شهدای شاهرود از ۲۴ مهر در محل مصلای نماز جمعه تا گلزار شهدا به مدت سه روز برگزار می‌شود.

سرهنگ محمدمهدی اسماعیلی افزود: شهرستان شاهرود دارای یک‌هزار و ۱۰۰ شهید مدفون و یک‌هزار و ۷۰۰ شهید منتسب است.

وی با اشاره به آغاز اجلاسیه از ساعت ۱۶ روز سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ در گلزار شهدا، ابراز کرد: نمایشگاهی متشکل از ۸۰ غرفه طرح اسوه استانی با ۷۴ پایگاه و ۶ غرفه بنیاد تعاون بسیج در این اجلاسیه دایر می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه شاهرود گفت: روایتگری از سیر دفاع مقدس، غائله گنبد، مدافعان حرم، سلامت و امنیت توسط پیشکسوتان انجام می‌شود.

وی از برگزاری مسابقات پینت‌بال در این اجلاسیه خبر داد و افزود: این مسابقات برای خواهران با هدف استکبارستیزی در نظر گرفته شده است و در نهایت به برترین‌ها جوایزی اهدا می‌شود.

سرهنگ اسماعیلی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه سبک زندگی اسلامی، زنان تمدن‌ساز، جهادکشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری و عشایری و همچنین هوش مصنوعی در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه طی سه شب برگزاری اجلاسیه شهدای شاهرود از ساعت ۱۹ برنامه‌های محوری با حضور سخنرانان کشوری و لشکری برگزار می‌شود، ابراز کرد: در این اجلاسیه استفاده از ظرفیت هنر برای جذب نوجوانان و جوانان هدفگذاری شده است.

فرمانده سپاه ناحیه شاهرود ادامه داد: کنسرت موسیقی به رهبری سعید اردیانی (شاهرودی) با ۸۰ نفر از عوامل، کاری تلفیقی رزمی با موضوع دفاع مقدس در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۲۵ و ۲۶ مهر) اجرا می‌شود.

شهرستان شاهرود با تقدیم بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ شهید به نظام جمهوری اسلامی در شرق استان سمنان قرار دارد.