تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس آگاهی پایتخت از انهدام باند خشن زورگیری خبر داد و گفت: در بازرسی‌های انجام‌ شده از مخفیگاه متهمان عضو این باند، پنج دستگاه گوشی تلفن همراه و چهار قبضه سلاح سرد کشف و ضبط شد.

به گزارش ایرنا، سردار علی ولی‌پور گودرزی روز یکشنبه اظهار کرد: در پی سرقت‌های به عنف و زورگیری گوشی‌های تلفن همراه در مناطق مختلف تهران، کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران برای دستگیری سارقان وارد عمل شدند.

وی افزود: ماموران آگاهی اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی اعضای یک باند حرفه‌ای سرقت شدند که در محدوده محله‌های شوش، هرندی و باغ آذری تهران فعالیت می‌کردند، اعضای این باند در محل‌هایی تردد داشتند که اغلب به‌صورت غیرمنظم بوده و همین امر کار شناسایی دقیق آنها را دشوار کرده بود.

سردار ولی‌پور گودرزی اضافه کرد: مخفیگاه این سارقان تحت نظارت دقیق اطلاعاتی قرار گرفت که نهایتا مهرماه امسال، کارآگاهان اطلاع یافتند که متهمان در محل‌های مورد نظر حضور دارند؛ هماهنگی قضایی، تیم‌های عملیاتی پلیس در ساعت ۵:۳۰ صبح بطور همزمان و با انسداد تمامی مسیرهای فرار، موفق به دستگیری اعضای این باند در عملیاتی غافلگیرانه شدند.

وی ادامه داد: در بازرسی‌های انجام‌شده از مخفیگاه متهمان، ۵ دستگاه گوشی تلفن همراه و ۴ قبضه سلاح سرد کشف و ضبط شد، متهمان پس از مواجهه با مدارک و شواهد موجود، به ارتکاب بیش از ۳۰ فقره سرقت گوشی تلفن همراه در مناطق تحت پوشش پایگاه‌های یکم، دوم و سوم پلیس آگاهی اقرار کردند.

رییس پلیس آگاهی پایتخت تاکید کرد: براساس اعترافات متهمان و بررسی شواهد مختلف از جمله ساعت و روز سرقت‌ها، نوع وسیله نقلیه و شگرد سرقت، مال‌باختگان به اداره پنجم دعوت شدند. در مواجهه حضوری، ۲۶ نفر از مال باختگان سارقان را شناسایی کردند و به سرقت اموالشان توسط این باند اعتراف کردند.

این مقام انتظامی عنوان کرد: پلیس آگاهی همچنان به بررسی و پیگیری سایر جرائم مرتبط با این باند ادامه می‌دهد تا دیگر مالباختگان و پرونده‌های مشابه شناسایی و حل‌ وفصل شوند.

پایان راه سارقان منزل

همچنین سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت نیز از دستگیری سارقان منزل در محدوده شهرک امید خبر داد و گفت: متهمان دارای سابقه سرقت می باشند.

سرهنگ محمد افشار افزود: در پی اجرا طرح ارتقای امنیت اجتماعی، تیم عملیات کلانتری ۱۴۱ شهرک گلستان گشت زنی های هدفمند را آغاز کرده که در محدوده حوزه استحفاظی یک دستگاه خودروی کوییک دارای دو سرنشین را در حال پرسه زنی در آن منطقه مشاهده و مشکوک شده و آن ها را زیر نظر گرفتند، متهمان با رویت خودروی گشت بلافاصله بدون توجه به دستور پلیس با سرعت بسیار زیاد متواری شدند.

وی ادامه داد: ماموران پلیس طی تعقیب و گریز با به استفاده از قانون به کارگیری سلاح موفق شدند خودرو را متوقف کنند، متهمان خودرو را رها کرده و به صورت پیاده متواری شدند که ماموران قبل از هرگونه اقدامی از سمت سارقان با هوشیاری و درایت هر دو متهم را دستگیر کردند در بازرسی اولیه از متهمان دو قبضه سلاح سرد و از صندوق عقب خودروی آنها و آلات و ادوات سرقت کشف شد.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت تاکید کرد: متهمان به جرم خود مبنی بر سرقت اماکن خصوصی و منازل اعتراف کرده که با بررسی‌های بیشتر مشخص شد که متهمان دارای سوابق متعدد است و جهت سیر مراحل قانونی به همراه پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ افشار به شهروندان توصیه کرد: با ارتقای سیستم امنیتی اماکن خصوصی با نصب دوربین‌های مداربسته و دزدگیر امکان سرقت را به حداقل برسانند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک حتما به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف اسباب بازی قاچاق

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ نیز از کشف انواع اسباب بازی خارجی قاچاق به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال در این استان خبر داد.

سرهنگ مهدی افشاری اظهار کرد: ماموران پلیس با اقدامات تخصصی موفق به کشف محل دپوی کالای قاچاق در یک انبار کالا در محدوده جاده قدیم قم شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه ماموران این پلیس با هماهنگی‌های قضایی از انبار مذکور بازدید کردند، ادامه داد: در این عملیات ۴۴۸ هزار و ۷۰۴ عدد انواع اسباب بازی خارجی فاقد بارنامه و مجوزهای گمرکی کشف شد.

وی افزود: کارشناسان ارزش محموله کشف شده را ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد کردند و در این رابطه یک متهم دستگیر شد.

سرهنگ افشاری گفت: متهم پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی استان تهران معرفی شد.