خرم آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: طرح جامع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به منظور تعالی نظام آموزشی و تربیتی در این استان تدوین شود.

به گزارش ایرنا؛ ابوطالب شفقت روز یکشنبه در بازدید از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان بیان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مبدا حرکت فرزندان ما است و هر چقدر تعداد این مراکز بیشتر باشد؛ زمینه رشد و بالندگی بیش از گذشته فراهم می شود.

وی با بیان اینکه باید طرح جامع کانون پرورش فکری استان ارایه شود؛ اظهار داشت: پیشنهادات مورد نظر در حوزه ایجاد زیرساخت های لازم در حوزه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بررسی و رسیدگی و توجه به این مهم می تواند سهم بسیار بیشتری در آینده نظام آموزشی و تربیتی استان داشته باشد.

استاندار لرستان با اشاره به فعالیت مراکز سیار کانون پرورش فکری استان ادامه داد: علاوه بر تدوین طرح جامع فیزیکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان توسعه مراکز سیار در مناطق دورافتاده و محروم نیز مورد توجه باشد.

شفقت با اشاره به آثار هنری و فرهنگی اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان عنوان کرد: کودکان و نوجوانان اهتمام قابل توجهی به مناطق محروم استان داشته اند و این بیانگر شناخت و بینش دقیق این فرزندان است که متقاضی فراهم شدن امکانات برای کودکان و نوجوانان مناطق محروم هستند.

وی با بیان اینکه محرومیت زدایی از عمده ترین وظایف مسولان این کشور است؛ یادآور شد: یکی از بحث های محوری انقلاب اسلامی عدالت در تمام حوزه ها است.

استاندار لرستان افزود: در حالیکه رژیم صهیونیستی مردم غزه را مورد حملات شدید و ددمنشانه قرار داده و این توجه کودکان و نوجوانان لرستان به این مهم بسیار قابل توجه است که امروز کودکانی متحمل ظلم و ستم رژیم صهیونیستی هستند.

شفقت گفت: امروز رژیم صهیونیستی به رژیم کودک کش معروف شده و در حال از بین بردن چندین نسل است و این غده بزرگ سرطانی و جنایتکار باید از بین برود.

وی تاکید کرد: امروز هدف جوانان ایران استقلال بشریت و از بین بردن مزاحمان و موانع رشد بشریت است.

شفقت با تاکید بر لزوم ایجاد شورای جوانان استان ادامه داد: شورای جوانان با محوریت جوانان دبیرستانی با همکاری آموزش و پرورش در استان تشکیل و حداقل هر سه ماه یکبار نشست این شورا برگزار شود.