زنجان - ایرنا - رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی ایجرود گفت:ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی از اولویت‌های توسعه گردشگری در این شهرستان است که با جدیت پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا،محمود باقری روز یکشنبه در مراسم روز ملی روستا در روستای خوئین، افزود:این شهرستان دارای ظرفیت های بی بدیل و منحصر به فرد در بخش های مختلف به خصوص در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و سرمایه گذاری برای توسعه آن آثار و نتایج مطلوبی به دنبال خواهد داشت.

باقری گفت: حمام‌های تاریخی خوئین، گلابر، جوقین و زرین ‌آباد، میل خوئین، دستکندهای تاریخی خول، دژمنده، آق قلعه (چهل پله)، قیزلار قلعه سی و خانه اربابی ینگه ‌کند جامع‌السرا، مسجد جوقین و روستاهای تاریخی خوئین و گلابر از آثار طبیعی، فرهنگی و تاریخی شاخص شهرستان ایجرود به شمار می رود که مسافران زیادی را در ایام نوروز پذیراست و باید برای معرفی آنها و جذب گردشگران به شهرستان تلاش کنیم.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره روز ملی روستا در روستای خوئین، افزود:هدف از برگزاری این جشنواره، معرفی ظرفیت‌های بالای تاریخی و گردشگری روستای خوئین، رونق گردشگری، رونق تولید و ایجاد اشتغال و افزایش شادابی و نشاط مردم است.

برپایی نمایشگاه صنایع‌ دستی روستایی، اجرای بازی‌های بومی و محلی، پخت غذاهای سنتی و نان محلی و برنامه‌های مفرح فرهنگی و هنری از دیگر برنامه‌های این جشنواره بود.

بخش عرضه صنایع‌ دستی و محصولات کشاورزی این جشنواره، پررنگ‌تر از هر بخش دیگر بود و هنرمندان روستایی محصولات خود را در این جشن عرضه کردند.

شهرستان ایجرود یکی از شهرستان های هشتگانه زنجان در جنوب غربی استان واقع شده است.

این شهرستان با مرکزیت زرین آباد از شمال با شهرستان زنجان و ماهنشان، از شرق با شهرستان ابهر، از جنوب با شهرستان خدابنده و از غرب با استان کردستان همجوار است.

جمعیت این شهرستان طبق سرشماری سال ۹۵ برابر با ۳۶ هزار و ۶۴۱ نفر است.