تهران - ایرنا - نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این که جمهوری اسلامی ایران حامی همیشگی جبهه مقاومت و مردم لبنان و فلسطین است، گفت: همه کشورهای اسلامی باید به این تفاهم برسند که در برابر جنایات رژیم صهیونیستی بایستند و اسیر هیاهو و فریادهای خشن و توخالی دشمن نشوند.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره سفر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به مناطق بمباران شده بیروت گفت: این سفر پیام‌های بسیاری برای رژیم صهیونیستی و دشمنان ایران اسلامی داشت، نخست اینکه جبهه مقاومت تنها نیست و پشتیبان جدی و قدرتمندی نظیر ایران دارد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: دیگر اینکه حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در قلب بیروت و مناطق بمباران شده، اطمینان و آرامش را به میدان مبارزه تزریق کرد و سبب قوت قلب رزمندگان جبهه مقاومت شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به لبنان را تحقیر نتانیاهو برشمرد و گفت: به رغم اینکه هواپیماها و پهپادهای انتحاری رژیم صهیونیستی در منطقه جنوب لبنان در حال گشت‌زنی بودند، اما رئیس مجلس شورای اسلامی خود هدایت هواپیما مسیر تهران به بیروت را بر عهده گرفت و بدون نگرانی از شهادت احتمالی به لبنان سفر کرد تا به رژیم صهیونیستی و تمام دنیا نشان دهد ایران از هیچ تهدیدی نمی‌ترسد.

سلیمی حضور قالیباف در منطقه البسطه بیروت را نشان از رشادت، عزت، غرور ملی و شجاعت وی دانست و افزود: آقای قالیباف در بیروت نشان داد شجاعانه از منافع ملت ایران و ملت‌های مظلوم منطقه و از امنیت و صلح در خاورمیانه حمایت می‌کند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر خلاف فرماندهان رژیم صهیونیستی که از زمان آغاز طوفان الاقصی قرص‌های آرام بخش و خواب آور مصرف می‌کنند، رئیس مجلس شورای اسلامی بدون هیچ نگرانی ابتکار عمل را در شرایط حساس به دست گرفت تا هماهنگی جبهه مقاومت همچنان ادامه داشته باشد.

وی گفت: همه کشورهای اسلامی باید به این تفاهم برسند که باید در برابر جنایات رژیم صهیونیستی بایستند و اسیر هیاهو و فریادهای خشن و توخالی دشمن نشوند.

سلیمی درباره اجلاس اتحادیه بین‌المجالس جهانی (IPU) که در شهر ژنو در حال برگزاری است، خاطرنشان کرد: رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست‌هایی که در حاشیه اجلاس ژنو در حال برگزاری است، جنایات صهیونیست‌ها را برای حضار و مردم جهان تشریح و اعلام کرد جمهوری اسلامی همچنان حامی گروه‌های مقاومت است و پیام مظلومیت و ایستادگی مردم لبنان و فلسطین را در مقابل جنایات صهیونیست‌ها به گوش دنیا رساند.

به گزارش ایرنا، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ۲۱ مهرماه پیش از سفر به ژنو به لبنان رفت و با جمعی از مقامات این کشور دیدار و گفت وگو کرد، قالیباف همچنین از مناطق بمباران شده توسط رژیم صهیونیستی بازدید کرد.