قزوین - ایرنا - فرمانده انتظامی قزوین از دستگیری فردی که با ادعای ارتباط با مسوولان رده بالای کشوری از ۲۰ نفر کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس قزوین، سردار علی ابراهیمی روز یکشنبه اظهار کرد: به دنبال چندین فقره پرونده و طرح شکایت شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از آنان توسط یک نفر، رسیدگی به موضوع پرونده در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در تحقیقات اولیه مشخص شد که فردی با هویت معلوم با ادعای ارتباط با مقامات رده بالای کشوری توانایی دریافت و واگذاری خودرو به قیمت کارخانه و مسکن خارج از قوانین و ضوابط برای شکات را دارد که با این ترفند مبالغ مختلفی از مالباختگان کلاهبرداری کرده و در نهایت متواری شده است.

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات فنی و پلیسی متهم را شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سردار ابراهیمی با بیان اینکه متهم در بازجویی‌های پلیسی به جرم ارتکابی اقرار کرد، افزود: تاکنون ۲۰ شاکی علیه این متهم طرح شکایت کرده‌اند و مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال از این شهروندان کلاهبرداری شده است.

توقیف ۶ دستگاه موتورسیکلت در طرح مدارس

فرمانده انتظامی شهرستان قزوین از توقیف ۶ دستگاه موتورسیکلت سوار مزاحم و متخلف در حین انجام طرح مدارس خبرداد.

سرهنگ بیژن خدایی اظهار کرد: با توجه به خواسته و مطالبه مستمر شهروندان از پلیس مبنی بر برخورد با مزاحمین خیابانی و توقیف موتورسیکلت سواران مزاحم در سطح شهر به ویژه زمان بازگشایی و تعطیلی مدارس، طرح توقیف آنها با محوریت پلیس پیشگیری و همکاری رده های اجرایی به اجرا گذاشته شد.

وی افزود: با اعزام هشت تیم محسوس و نامحسوس به سطح شهر، راکبین مزاحم و متخلف شناسایی و در اقدامی ضربتی تعداد ۶ دستگاه موتورسیکلت و به پارکینگ منتقل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان قزوین ادامه داد: با توجه به اینکه قالب رانندگان وسایل نقلیه مزاحم و متخلف، جوانان و نوجوانان قانون گریز، هنجارشکن و فاقد گواهینامه رانندگی هستند، آگاه سازی و اطلاع رسانی والدین و خانواده ها از پیامدهای ناگوار رانندگی با وسایل نقلیه فاقد بیمه و گواهینامه، می تواند در پیشگیری و کاهش بسیاری از مزاحمت ها موثر باشد.

سرهنگ خدایی در خاتمه با اشاره به هماهنگی انجام شده با مرجع قضایی برای توقیف وسایل نقلیه مزاحم و متخلف در سطح شهرستان با هدف ارتقا احساس امنیت در بین شهروندان، گفت: این طرح روزانه و تا پاکسازی کامل معابر به جد استمرار خواهد داشت.

سارق احشام در تاکستان دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان تاکستان از دستگیری سارق احشام با اعتراف به هشت فقره سرقت در عملیات ماموران انتظامی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ وجیه الله عبدی اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت احشام در سطح شهرستان تاکستان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی گفت: ماموران انتظامی پاسگاه یحیی آباد با انجام اقدامات تخصصی پلیسی و تحقیقات نامحسوس میدانی موفق شدند سارق را شناسایی و در عملیاتی ضربتی در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان تاکستان افزود: متهم در تحقیقات تکمیلی پلیس به هشت فقره سرقت احشام در سطح شهرستان تاکستان اعتراف کرد.

این مسوول انتظامی با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی و سپس روانه زندان شد از شهروندان خواست ضمن توجه به هشدارهای انتظامی در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.