دزفول - ایرنا - مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری خوزستان گفت: خرید و توزیع ماشین آلات جمع آوری زباله میان دهیاری‌های استان طی ۲ سال گذشته رشد ۲۰۰ درصدی نسبت به ۲۰ سال قبل از آن داشته است.

مرتضی باوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: ابلاغ اعتبارات عوارض آلایندگی به روستاهای خوزستان موجب شد تا گام‌های مهمی برای مدیریت پسماند دهیاری‌ها و روستاهای استان برداشته شود.

وی با اشاره به هدف گذاری برای جمع آوری مکانیزه زباله در تمام روستاهای خوزستان، ادامه داد: هم اکنون جمع آوری زباله در تعداد قابل توجهی از بخش‌های استان به صورت مکانیزه انجام می‌شود.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری خوزستان بیان کرد: خرید و توزیع ماشین آلات جمع آوری پسماندهای روستایی به منظور مدیریت بهینه پسماند در مناطق روستایی به عنوان اولویت در دستور کار قرار گرفت و طی ۲ سال اخیر تعداد زیادی ماشین حمل زباله میان دهیاری‌های خوزستان توزیع شد.

وی افزود: ۴۰۰ خودروی حمل زباله، نیسان جک دار و خودروهای عمرانی طی ۲ سال گذشته به صورت نقد و یا تسهیلات پست بانک خریداری و میان دهیاری‌های خوزستان توزیع شده است.

باوی ادامه داد: تفکیک زباله از مبدا، احداث مراکز دفع زباله و برگزاری آموزش‌های محیط زیستی به دهیاران، اعضای شوراهای روستایی و اهالی روستا از جمله اقدام‌های مشترک اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری خوزستان و اداره کل حفاظت محیط زیست این استان است.

وی با اعلام حمایت استانداری خوزستان از اجرای طرح‌های محیط زیستی در روستاهای این استان افزود: اجرای طرح‌های محیط زیستی در تمام روستاها و دهیاری‌ها حمایت می‌شود.

به گزارش ایرنا، طی ۲ سال اخیر ۳۳ هزار میلیارد ریال برای روستاهای دارای دهیاری و فاقد دهیاری خوزستان از محل عوارض آلایندگی واریز و پنج هزار و ۶۵۰ طرح تعریف شد که بخش زیادی از این طرح ها در حال اجرا و یا به بهره برداری رسیده‌اند.

اوایل شهریور امسال همزمان با هفته دولت یک هزار و ۶۰۵ طرح عمرانی روستایی با اعتبار بیش از ۶ هزار میلیارد ریال در خوزستان به بهره برداری رسید که این تعداد طرح در کشور بی نظیر بود.