تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون ژیمناستیک روایت جدیدی از انتخابات پر حاشیه‌ای ارائه کرد که حکایت از مشکلات پیش روی مدیریت وی در فدراسیون دارد.

به گزارش ایرنا، ژیمناستیک ایران طی یک سال گذشته تحولات عجیبی را تجربه کرد؛ تحولاتی که بخشی از آن مربوط به ورزش قهرمانی و بخشی نیز به حواشی و تحولات مدیریتی برمی‌گردد. در بخش قهرمانی مهدی الفتی قهرمان این رشته با کسب نشان نقره بازی‌های آسیایی و سهمیه المپیک به یکی از تاریخ‌سازان ورزش ایران تبدیل شد. الفتی در المپیک نیز درخشان ظاهر شد و در جایگاه هفتم قرار گرفت. الفتی همچنین پرچمدار کاروان ایران در بازی‌های المپیک پاریس بود.

البته این تمام داستان ژیمناستیک ایران نیست بلکه فدراسیون در بخش مدیریتی نیز تحولات مختلفی را تجربه کرد. برگزار مجدد انتخابات، یکی از این تحولات بود که در نهایت به بازگشت زهرا اینچه‌درگاهی به فدراسیون منجر شد. اتفاقی که رئیس کنونی فدراسیون از آن به عنوان ادامه برنامه‌ها یاد می‌کند، برنامه‌ای که گام اول آن به حضور ورزشکاران ایرانی در المپیک منجر شد.

این حضور و درخشش مهدی الفتی در نظر زهرا اینچه‌درگاهی زمانی برای تغییر نگرش در ژیمناستیک است و متولیان ورزش ایران باید ژیمناستیک را متفاوت از گذشته ببینند. انتظارات از ژیمناستیک ایران زیاد شده و ما با این امکانات نهایتا بتوانیم این افتخارات را تکرار کنیم. ژیمناستیک ایران نسبت به سال گذشته بسیار متفاوت شده و همه موفقیت این رشته را دیدند.

وی ادامه داد: ژیمناستیک ایران باید با دید یک رشته‌ای که در المپیک موفق بوده دیده شود. امکانات و زیرساخت‌های این رشته باید به روز شود.

اینچه‌درگاهی با اشاره به موفقیت مهدی الفتی در المپیک پاریس گفت: وقتی الفتی در مرحله مقدماتی موفق به حضور در جمع هشت نفر برتر شد از او پرسیدم چگونه بود. گفت: اصلا متوجه نشدم و این حرف من را بسیار ناراحت کرد چون می‌دانستم که وی در تمرینات به خاطر قدیمی بودن وسایل چه فشاری تحمل می‌کند. مهدی با این امکانات شاهکار کرد و حتی خیلی‌ها این موفقیت‌ها را ندیدند یا آنکه انتقادهایی در خصوص حرکات او انجام دادند. ما باید بپرسیم که الفتی از کجا به این مهم رسیده است و با چه امکاناتی تمرین کرد.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک در خصوص مشکلات پیش‌روی خود گفت: تنهایی همیشه با ما بوده است. وقتی حرف جدیدی زده می‌شود یک عده ناراحت می‌شوند و می‌روند. خانواده واقعی ژیمناستیک همیشه همراه من بودند. این همراهی هم در زمان مدیریت و هم در زمان دوری من از فدراسیون بود.

وی با اشاره به راهبرد خود برای حضور موفق در فدراسیون گفت: به دنبال آن بودم که اگر کسی ۵۰ سال بعد می‌خواهد درباره ژیمناستیک ایران بنویسد چند خط نیز از اقدامات من بنویسد. حواشی زیادی برای من ایجاد شد و حتی پرونده‌سازی شکل گرفت که در نهایت از همه این پرونده‌ها سربلند بیرون آمدم. البته این برای من سخت بود اما افتخارم این است کارم درست بود و از همه این حواشی سربلند بیرون آمدم.

زهرا اینچه‌درگاهی در خصوص مشکلات پیش‌روی انتخابات گفت: شب قبل از انتخابات یک پست مدیریتی مهم به من پیشنهاد شد اما قبول نکردم. به احترام خانواده ژیمناستیک ایستادم و دفاع کردم. در واکنش به آن پست مدیریتی هم گفتم که اگر کارم خوب باشد که به درد این رشته و کرسی می‌خورم اما اگر صلاحیت این فدراسیون را ندارم چرا پست مدیریتی دیگری به من پیشنهاد می‌کنید.

وی در پاسخ به سوالی درباره پافشاری خود برای بازگشت به فدراسیون افزود: من در میانه راه برنامه‌های خود بودم و در میانه این راه به المپیک رسیدیم. آمده بودم تا برنامه خود را کامل کنم. اگر می‌دانستم کسی بهتر از من برای اجرای این برنامه‌ها بود کنار می‌رفتم و حتی به وی کمک می‌کردم. زمانی که الفتی به فینال رسید بغض من ترکید و این بغض حاصل رنج چند ساله‌ای بود که در فدراسیون متحمل شدم.

وی این را هم عنوان کرد: من در مورد قوانین سخت‌گیر هستم و امیدوارم این اصل من درست باشد. مسیر موفقیت را هدف‌گذاری کردم و هیچ میان‌بری را نیز برای افراد مختلف ندارم. در دوره اول مدیریتم چون تغییرات زیادی ایجاد کردم موجب شد تا حواشی شکل بگیرد. اعتراف می‌کنم دور اول دور تحولات بزرگ بود که ناآرامی ایجاد کرد و ما نیز هزینه آن را دادیم.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک با اشاره به فعالیت بانوان ایران گفت: من از اول در مجامع بین‌المللی بر روی مقوله حجاب تاکید کردم. سال ۱۳۹۷ یکی از مسوولان ژیمناست جهانی را به ایران آوردم. موقع رفتن به من گفت: از شما ممنونم که من را به ایران دعوت کردید تا چشمم به گوشه دیگری از جهان باز شود تا زنان مسلمان و حجاب آنان در دستور کار قرار گیرد.. بعد از آن بود که بحث حجاب در دستور کار قرار گرفت.

اینچه‌درگاهی با اشاره به محرومیت مهدی احمدکهنی نیز گفت: در حاشیه بازی‌های المپیک رایزنی‌های انجام دادیم تا مسوولان جهانی را متقاعد کنیم که وی دوپینگی انجام نداده است و به خاطر یک اشتباه مدیریتی این محرومیت رخ داده است. تلاش‌مان بر این است که آمادگی وی تا زمان بخشش حفظ شود زیرا باور دارم که اگر وی محروم نبود یکی از تاریخ‌سازان این رشته در المپیک لقب می‌گرفت.

اینچه درگاهی در پایان گفت‌گوی خود نظرات جذابی در خصوص رشته ژیمناستیک، مسعود سلطانی‌فر، مهدی علی‌نژاد، سیدحمید سجادی، کیومرث هاشمی، احمد دنیامالی، عابد حقدادی و چند شخصیت دیگر داشت که می‌تواند برای مخاطبان این رشته جذاب باشد.

وی رشته ژیمناستیک را تلفیقی از هنر و ورزش دانست.