تهران- ایرنا- مسابقات تنیس مسترز ۱۰۰۰ امتیازی شانگهای با قهرمانی تنیسور ایتالیایی که به تازگی به جمع ستارگان اضافه شده، به پایان رسید و اسطوره تنیس صربستانی جهان، از کسب صدمین قهرمانی خود بازماند. 

به گزارش ایرنا، در دیدار فینال رقابت‌های مسترز ۱۰۰۰ امتیازی شانگهای، ظهر روز یکشنبه یانیک سینر مرد اول تنیس جهان به مصاف نواک جوکوویچ اسطوره ۳۷ ساله صربستانی رفت و توانست عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

ست اول به طور نزدیک و پایاپای دنبال شد و هر ۲ بازیکن به خوبی سرویس‌های خود را به زمین حریف نشاندند تا کار به تایبریک برسد، جایی‌که سینر با عملکرد بهتر توانست ۷-۴ برنده شود و پیش بیفتد. در ست دوم اما عملکرد قهرمان چهار دوره رقابت‌ها افت کرد و این ستاره جوان ایتالیایی بود که بازی را در دست گرفت و ۶ بر ۳ به پیروزی رسید تا مانع از بدست‌ آوردن صدمین قهرمانی پرافتخارترین تنیس‌باز جهان شود.

با این پیروزی سینر برای نخستین بار فاتح مسترز شانگهای شد و تعداد عناوین خود در مسابقات ۱۰۰۰ امتیازی را به چهار جام رساند.

ستاره ایتالیایی همچنین بعد از اوپن استرالیا، ۵۰۰ امتیازی روتردام، مسترز مایمی، ۵۰۰ امتیازی هاله، مسترز سینسیناتی و اوپن آمریکا هفتمین جام فصل و هفدمین عنوان دوران حرفه‌ای خود را تصاحب کرد تا جایگاهش به عنوان بهترین تنیس‌باز حال حاضر جهان را بیش از پیش تثبیت کند.

یانیک سینر بعد از قهرمانی در مسترز شانگهای خطاب به رقیب صرب خود گفت: خیلی خوشحالم که می‌بینم هنوز در این سطح، بسیار باورنکردنی بازی می‌کنید و سال به سال نیز شاهد پیرفت تو هستم. کارتان فوق‌العاده است و برایتان بهترین‌ها را آرزو می‌کنم. نه فقط در این فصل، بلکه امیدوارم فصل آینده هم تو را سالم و سرحال ببینم و هر چه بیشتر به بازی کردن ادامه دهی.