همدان- ایرنا- نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: مسوولان مرتبط همدان پیگیر اجرای طرح جامع شهری باشند تا شهروندان از منافع آن سودمند شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس صوفی روز یکشنبه در مراسم رونمایی پوستر مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها به میزبانی همدان اظهار کرد: متأسفانه این طرح باید همان سال ۹۸ به تصویب می‌رسید اما به دلیل اختلاف نظرها تحقق نیافت و موجب بروز بسیاری از مشکلات شد.

وی بیان کرد: سال ۹۸ مردم با ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات و بدون آورده شخصی می‌توانستند صاحب مسکن شوند اما اختلافات مانع از تصویب طرح جامع شهری شد و اکنون همان افراد مخالف باید به مردم پاسخگو باشند.

صوفی ادامه داد: هم اکنون خرید مسکن در همدان نیاز به تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی دارد و متقاضیان یک میلیارد تومان نیز باید آورده شخصی داشته باشند که این هزینه از توان آن‌ها خارج است و تمام این مشکلات ریشه در مخالفت طرح جامع شهری در سال ۹۸ دارد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون در طرح جامع شهری همدان، جهش تولید مسکن با نام نویسی ۵۰ هزار همدانی نیازمند تامین زمین است که باید هرچه سریعتر به سرانجام برسد.

صوفی افزود: در حال حاضر نیز طرح جامع، ترافیک، حمل‌و نقل و درآمد شهرداری مهم‌ترین نیازهای شهر همدان است و باید با هم افزایی و وفاق مسوولان نسبت به تحقق این اهداف تلاش شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از تلاش‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر در ثبت جهانی هگمتانه یادآور شد: از مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر همدان بابت تلاش‌های صورت گرفته در ثبت جهانی هگمتانه قدردانی می‌کنم.

وی با تاکید بر اینکه جهانی شدن شهر همدان نیازمند تقویت زیرساخت‌ها است، افزود: این هدف نیازمند هتلینگ، فرودگاه و زیرساخت مناسب ریلی است.

صوفی با اشاره به اینکه پیگیر حل مشکلات فرودگاه همدان هستیم، اضافه کرد: متأسفانه فرودگاه همدان تنها یک ظاهر داشت و به دنبال ظرفیت‌سازی وحل مشکلات زیرسازی آن هستیم.

وی با قدردانی از بازگشت جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با تلاش شهرداری و شورای شهر همدان،افزود: نسبت به حمایت خرید هواپیما برای شهر همدان نیز قدردانی می‌کنم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی همدان با تاکید بر اینکه در حوزه‌های مختلف نیاز به کار کارشناسی داریم ادامه داد: کمیسیون عمرانی مجلس پیگیر است که چرا حقوق قانونی شهرداری‌ها پرداخت نمی‌شود و باید انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه با اجرای کنار گذر در همدان موافق هستیم،گفت: نباید همدان را به بن بست ببریم چرا که ما در قبال مردم مسئول هستیم.