تهران- ایرنا-معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اعلام کرد: در راستای تسهیل دسترسی دانش‌آموزان و همکاران فرهنگی به کتاب‌های درسی، بخش توزیع تک‌جلدی سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی از امروز -یکشنبه- فعال شد.

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمد علوی تبار اظهار کرد: به منظور تهیه کتاب درسی به صورت تک‌جلدی، دانش‌آموزان و معلمان می‌توانند از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir و یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir و ورود به بخش سفارش تک‌جلدی سامانه، اقدام به سفارش کتاب درسی دوره‌های تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و دوم کنند.

وی افزود: پس از تکمیل فرایند ثبت سفارش و اخذ کد پیگیری، بسته‌های سفارشی از طریق شرکت پست جمهوری اسلامی ایران و بر اساس مکان اعلام شده، به متقاضی تحویل داده می‌شود.

به گزارش ایرنا، پیشتر معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اظهار داشت: دانش آموزان پس ثبت‌نام در مدارس و ثبت سفارش درسامانه، کتاب‌های درسی را با چند روز تاخیر دریافت می‌کنند.

علوی تبار خاطرنشان کرد: استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و قم کمترین ثبت سفارش کتاب‌های درسی را داشته اند.