تهران- ایرنا- قهرمان کاراته امیدهای جهان با بیان اینکه باید اتفاقات مسابقات جهانی دو سال قبل را جبران می‌کرد، گفت: طلای که در ایتالیا کسب کردم آغاز راه است و امیدوارم کاراته به المپیک برگردد تا در این رویداد نیز به موفقیت برسم.

فاطمه‌زهرا سعیدآبادی که تنها مدال طلای کاروان کاراته ایران در مسابقات رده‌های سنی جهان در ایتالیا را کسب کرد در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار داشت: سطح مسابقات جهانی بالا بود و بیشترین تعداد شرکت کننده را نسبت به مسابقات سال‌های اخیر داشت. فکر می‌کنم این استقبال واقعا بی‌سابقه بود. وقتی کاراته‌کا برای رسیدن به فینال باید ۵ مبارزه را پیروز می‌شد، نشان از حجم بالای شرکت کننده و سختی کار دارد.

وی افزود: به دلیل اینکه رنکینگ ۱۰ جهان در رده سنی امید را داشتم، دور اول با قرعه استراحت روبه‌رو شده و سپس در چهار مبارزه به پیروزی دست یافته و به فینال رسیدم.

کاراته‌کا پرافتخار کشورمان که مدال‌های متعددی در رده‌های سنی پایه دارد، ادامه داد: در فینال به مصاف حریفی از مصر رفتم که نفر اول رنکینگ جهان است. هرچند مبارزه با این حریف کمی ترس داشت، اما اجازه ندادم این مساله بر من غلبه کند و با برنامه و مقدر روی تاتامی حاضر شده و بسیار خوشحالم که مدال طلا را برای کشورم به ارمغان آوردم.

سعیدآبادی تصریح کرد: هرچند ۱۵ سال است کاراته را دنبال می‌کنم و چند مدال گرفته‌ام، اما ابتدای راه هستم و باید همین مسیر را ادامه بدهم تا در رده سنی بزرگسالان هم بتوانم به رنکینگ مناسبی برسم. من از کودکی وارد این رشته شدم و اهداف زیادی در آن دارم.

وی گفت: دو سال قبل هم در پیکارهای جهانی حضور داشتم و ناباورانه مدال را از دست دادم. انگیزه زیادی برای جبران مافات داشتم. خیلی تلاش کردم و شاید باورش سخت باشد، اما مطمئن بودم که در ایتالیا به موفقیت می‌رسم.

قهرمان امیدهای جهان، گفت: امیدوارم کاراته وارد المپیک ۲۰۳۲ شود و بتوانم آنجا به بهترین مدال دست یابم. آن زمان باتجربه خواهم شد و مثل همه ورزشکاران آرزو دارم در المپیک به موفقیت برسم. آرزو می‌کنم کاراته دوباره به المپیک برگردد تا ما بتوانیم به هدف‌مان برسیم.