اهواز- ایرنا- فرماندار بهبهان گفت: حضور آشفته استادکاران و کارگران ساختمانی فصلی در میدان‌های این شهر، نه تنها شایسته آنان نیست بلکه باعث ایجاد منظره‌ای نامناسب در شهر می‌شود که ضروری است مکانی مناسب و شایسته برای تجمع و حضور این قشر ساماندهی شود.

به گزارش ایرنا سیدولی‌الله موسوی یکشنبه در نشست ساماندهی وضعیت معیشتی و ایجاد فضای مناسب برای استادکاران و کارگران ساختمانی و فصلی بهبهان، اظهار کرد: به منظور ساماندهی قشر کارگر، کارگروهی تشکیل شده تا مکانی مناسب برای تأسیس دفتر انجمن استادکاران و کارگران ساختمانی و فصلی شهرستان شناسایی و تعیین شود که علاوه ساماندهی این افراد، محلی برای تجمع و تعامل آنان خواهد بود.

وی بر لزوم ساماندهی دستمزد کارگران فصلی نیز تاکید و بیان کرد: با راه‌اندازی این دفتر و تشکیل انجمن، اطلاعات تخصصی استادکاران و کارگران ثبت شده و دستمزد آنان بر اساس میزان تخصص، زیر نظر انجمن تعیین خواهد شد.

فرماندار بهبهان همچنین به برنامه‌ریزی برای تهیه فهرست تخصص‌های استادکاران و کارگران شهرستان اشاره کرد و افزود: با تلاش انجمن، سامانه‌ای برای ثبت تخصص‌های این افراد ایجاد خواهد شد تا شهروندان بتوانند به راحتی افراد متخصص و نیروی کار مورد نظر خود را انتخاب کنند.

موسوی گفت: با اجرای این طرح، این افراد با دریافت کارت شناسایی، صلاحیت سنجی و رتبه‌بندی شده و دستمزد آنان به‌صورت مصوب و رسمی تعیین خواهد شد تا از بی‌نظمی و مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

فرماندار بهبهان تأکید کرد: با اجرای درست این طرح، انتظار می‌رود وضعیت معیشتی و کاری استادکاران و کارگران ساختمانی و فصلی در شهرستان بهبهان بهبود یافته و زمینه برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان فراهم شود.

بر اساس این گزارش، فهرست کارگران دوره دیده و دارای مهارت و گواهینامه از سازمان فنی حرفه ای به تفکیک رشته و شهر به منظور استفاده در کارگاه ساختمانی از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان اطلاع رسانی شده است.