اسلامشهر - ایرنا - مدیرشبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلامشهر گفت: افزایش آمار زایمان طبیعی نتیجه آموزش و افزایش آگاهی مادران بادار است.

دکتر علیرضا عباسی روز دوشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سیاست وزارت بهداشت کاهش زایمان سزارین و افزایش زایمان طبیعی به علت عوارض بسیار زیاد زایمان سزارین بر سلامت مادر و کودک است، شبکه بهداشت و درمان نیز زیرمجموعه وزارت بهداشت و بر مبنای سیاست آن تلاش و تاکید بر زایمان طبیعی دارد مگر در مواقع خاص به تشخیص پزشک متخصص.

بیمارستان امام رضا(ع) شهرستان اسلامشهر در موضوع زایمان طبیعی مادران باردار به بیمارستانی پیشرو در استان تهران تبدیل شده است.

دکتر رقیه نوری پور رئیس این بیمارستان در گفتگوی خبری خود اشاره کرده که تنها در ۳ ماهه اول امسال ۶۲ درصد زایمان ها در بیمارستان امام رضای اسلامشهر طبیعی بوده است.

مدیرشبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلامشهر بااشاره به خبرافزایش آمار زایمان طبیعی توسط رئیس بیمارستان امام رضا (ع) اسلامشهر ، ادامه داد: متاسفانه آمار بسیار زیاد زایمان سزارین به علت عدم آگاهی است و در این زمینه نیاز به فرهنگ سازی داریم. در این راستا شبکه بهداشت اسلامشهر با ۱۹ مرکز خدمات جامع سلامت، ۱۲ خانه بهداشت و ۴۴ پایگاه سلامت و تلاش برای افزایش تعداد این واحدها، خوشبختانه توانسته است با آموزش های مراقبین سلامت در این کلاس ها که به صورت کاملا استاندارد و با استفاده از ابزارهای کمک آموزشی است، شیب نگران کننده افزایش زایمان سزارین را در این شهرستان کاهش دهد.

عباسی افزود : به اینصورت که فضای مناسب و استانداردی را در مراکز جامع سلامت اسلامشهر در نظر گرفتیم، که کلاس ها و دوره ها و کارگاه های آموزشی زایمان طبیعی در آن جا برگزار می شود و کارشناسان آموزش دیده ما با آگاهی رسانی از طرق مختلف همچون شناساندن عملکرد بدن به وسیله وسایل کمک آموزشی به مادر و آمادگی روانی برای پذیرش و مقابله با ترس ایجاد شده و واقف شدن مادر به پر ریسک بودن زایمان سزارین، مادر را برای انجام زایمان طبیعی آماده می کند.

مدیرشبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلامشهر با تاکید بر نیاز همکاری بخش خصوصی، کادر درمان و همه همکاران حوزه ی زنان و زایمان خاطر نشان کرد: علاوه بر آموزش های دوران بارداری و حتی آمادگی قبل از بارداری، در نهایت بخشی از زایمان که به بخش درمان مربوط می شود بسیار تاثیرگزار است، در این رستا جلسات مشترک و همکاری سازنده ای با بیمارستان تامین اجتماعی داریم و آنان بخش خوبی را برای زایمان طبیعی و آموزش های لازم مادران آماده کرده اند.

شهرستان اسلامشهر در جنوب غرب استان تهران قرار دارد.