زاهدان - ایرنا - معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان با اشاره به نقش کلیدی و مهم سرشماری کشاورزی در دستیابی به خودکفایی در تولید محصولات و امنیت غذایی کشور؛ از آغاز مرحله دوم آموزش سرشماری عمومی کشاورزی در استان خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، مختار محسن مبارکی در آیین مراسم آموزش سرشماری عمومی کشاورزی بیان کرد: برای برنامه ریزی صحیح در بخش کشاورزی، نیاز به اطلاعات دقیق و بهنگام در سطح آبادی ها و شهرها است که فقط از سرشماری به دست خواهد آمد.

وی افزود: در مرحله دوم آموزش سرشماری عمومی کشاورزی ویژه معاونان فنی و آموزشی و کارشناسان مسوول فنی و اجرایی شهرستان‌ها از ۲۲ مهر ماه به مدت پنج روز در محل مرکز آموزش شهید خیابانیان سازمان جهاد کشاورزی با شرکت ۹۰ نفر فراگیر از سیستان و بلوچستان در زاهدان آغاز بکار کرده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: مرحله سوم آموزش در ۱۰ نقطه در سطح مراکز شهرستان ها برای آمارگیران از ۳۰ مهر شروع خواهد شد.

وی تاکید کرد: مهمترین طرح کشور سرشماری عمومی کشاورزی است؛ چراکه سلامت و امنیت غذایی در گرو سرشماری دقیق و جمع آوری اطلاعات است.

مبارکی گفت: داده‌هایی که از سرشماری این طرح به دست می‌آید به حوزه برنامه‌ریزی و تدوین اسناد کمک می‌کند؛ چرا که وضعیت کشاورزی در ابعاد مختلف را نشان می‌دهد، بنابراین جمع آوری دقیق این داده‌ها به امنیت غذایی و نوع برنامه‌ریزی این بخش کمک می‌کند.