تهران بزرگ - ایرنا - شهردار منطقه یک از افتتاح سه پروژه عمرانی، خدماتی و ترافیکی در این منطقه خبر داد و گفت: احیای یک قنات قدیمی در پارک قیطریه نیز با قرارداد ۱۶ میلیارد تومانی در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید مهدی صباغ روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بازدیدی که با معتمدین محلات در محله قیطریه داشتیم درخواستی از شهرداری برای احیای یک قنات داشتند که پیگیری قرارداد آن از سوی شهرداری منطقه انجام شد.

وی افزود: در قالب این قرارداد ۱۶ میلیارد تومانی، احیای قنات که پارک قیطریه رو از مشکل کم آبی نجات می‌دهد و از اندرزگو تا نزدیک اتوبان صدر ادامه دارد همچنین احداث یک مسیر جدید که آب رو از زیر سطح به روی زمین منتقل می‌کند و مخزن زیر سطحی هم زیر پارک قیطریه در حال ایجاد است که با ظرفیت بسیار بالا برای اینکه بتوانند آبیاری استاندارد مناسبی رو در فصل کم آبی برای درختان داشته باشندف در دستور کار قرار گرفت.

صباغ با اشاره به افتتاح ۲ پروژه‌ ترافیکی و یک پروژه‌ عمرانی در منطقه یک گفت: این منطقه حدود ۸ پایانه تاکسیرانی دارد که ۲ پایانه شیعه زاده و شهید تهرانی در محدوده میدان تجریش و میدان قدس مستقر است و یکی از حساس‌ترین و پیچیده‌ترین نقاطی که مدیران پیشین به خاطر مشکلات خاص آن را اجرایی نکردند، همین ۲ پایانه بود که نسبت به مسقف‌سازی آنها اقدام شد.

وی در ادامه اظهار کرد: هفت پایانه از مجموع پایانه‌های منطقه بتدریج کاملا مسقف و استاندارد می‌شود و تنها یک پایانه قائم باقی می‌ماند که با برنامه‌ریزی در ردیف‌های بودجه، سال آینده این مورد نیز اجرایی خواهد شد.

صباغ در خصوص پایانه شهید شیعه زاده گفت: این پروژه حدود ۸۳۰ مترمربع وسعت دارد و حدود ۴۰۰ مترمربع فضای مسقف آن است و چهار خط تاکسیرانی به همشهریان خدمات ارائه می‌کنند که ارزش این پروژه حدود نزدیک به ۱۵ میلیارد تومان است.

وی در خصوص اجرای طرح مسقف سازی پایانه شهید تهرانی نیز یادآور شد: این پروژه نیز با وسعت ۱۱۰۰ مترمربع است که نزدیک به ۷۰۰ مترمربع آن مسقف شده و هشت خط تاکسیرانی در آنجا فعال است و اعتبار هزینه شده نیز نزدیک به ۱۵ میلیارد است.

شهردار منطقه یک در خصوص آخرین پروژه نیز اضافه کرد: سه معاونت‌ عمران، ترافیک و خدمات شهری که بیرون از منطقه هستند و در ساختمان‌های غیر استاندارد و بعضا نامناسب مستقر بودند لذا احداث ساختمانی با حدود ۹۳۰ مترمربع داخل فضای شهرداری منطقه انجام شد که نزدیک به پنج هزار و ۸۰۰ مترمربع زیربنا در ۸ طبقه (۶ طبقه روی زمین و ۲ طبقه منفی) دارد تا این معاونت ها به این ساختمان منتقل شوند.

وی در ادامه به پروژه‌های مختلف شهرداری منطقه یک در ۲ سال اخیر اشاره کرد و گفت: در این مدت نزدیک به ۳۰ هزار مترمربع پروژه عمرانی و ساختمانی در منطقه اجرا شده که ۱۲ هزار مترمربع آن افتتاح شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

صباغ در ادامه افزود: مجموعه‌های ورزشی قائم هفت هزار و ۵۰۰ مترمربع، ریحانه یک هزار و ۵۰۰ مترمربع، شهرک شهدای نفت حدود یک هزار و ۵۰۰ مترمربع از جمله پروژه‌هایی بودند که افتتاح شدند و مورد بهره‌برداری مردم قرار گرفته ضمن اینکه حدود ۱۸ هزار مترمربع در حال حاضر ابنیه در حال ساخت داریم و مجموعه ورزشی قیطریه، مجموعه فرهنگی ورزشی گلاب دره نیز از دیگر پروژه‌هایی است که ایجاد شده‌اند.

به گزارش ایرنا، پروژه مسقف سازی پایانه شهید طهرانی و شهید شیعه زاده در ضلع جنوب خیابان شهرداری منطقه یک و دیگری در ضلع جنوبی میدان تجریش و ساختمان اداری شهرداری منطقه یک در ضلع شرقی ساختمان فعلی روز دوشنبه در مراسمی با حضور مهدی گلشنی معاون امور مناطق حمل و نقل ترافیکی شهرداری تهران، شادی ملکی مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، سید مهدی صباغ شهردار منطقه یک و جمعی از مدیران شهری افتتاح شد.