کرج - ایرنا- رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کلانشهر کرج از تامین ۵۰ هزار میلیارد ریال بودجه برای تکمیل آزاد راه شهید سلیمانی کرج از محل اعتبارات ملی و مدیریت شهری کرج خبر داد.

"عمار ایزدیار" روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در مجموع برای تکمیل این آزاد راه ۷۰ هزار میلیارد ریال بودجه تعیین شده که ۵۰ هزار میلیارد ریال آن تامین شد.

عملیات احداث آزادراه شهید سلیمانی تیرماه سال ۱۳۹۵ به طول حدود ۱۸ کیلومتر برای اتصال آزاد راه شهید همت در شرق و آزاد راه کرج - قزوین در غرب کرج آغاز شد که قطعه نخست این آزاد راه به طول ۷.۵ کیلومتر آذر ماه سال ۱۴۰۲ با حضور رییس جمهور شهید زیر بار ترافیک رفت.

پیش بینی می شود با تکمیل این آزاد راه ۴۲ درصد ترافیک آزاد راههای استان البرز جذب آن شود.

ساماندهی آبهای سطحی کرج

عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به معضل دیرینه آبگرفتگی معابر تا قبل از سال ۱۴۰۰ در شهر کرج گفت : برای ساماندهی آبهای سطحی و رفع آبگرفتگی های کرج پنج هزار میلیارد ریال طی سه سال گذشته هزینه شده است.

ایزدیار افزود: نهضت اجرای شبکه جمع آوری آبهای سطحی (کلکتورهای آب) در دوره ششم شورای شهر کرج محقق شد.

وی ادامه داد: یکی از معضلات عدیده کلانشهر کرج آبگرفتگی معابر از سال های گذشته بود که روان آب ها به جهت عدم مدیریت صحیح، تخریب معابر و خسارت فراوان را برای شهروندان به دنبال داشت.

ایزدیار گفت: در این دوره شورا تلاش شد تا آبگرفتگی معابر از جمله در بلوار جانبازان ، میدان آزادگان ، میدان سپاه ، کوی اتحاد فلکه اول رجایی شهر کرج مهار و ادامه نهر سیاه جوی ساماندهی شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: امسال بودجه ای که برای آسفالت معابر کرج پیش بینی شده بوده در ۶ ماهه نخست سال جذب پروژه ها شد که برای نیمه دوم سال در متمم، بودجه پیش بینی شده است.

افزایش بودجه کلانشهر کرج

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه بودجه امسال این کلانشهر ۲۰۴ هزار میلیارد ریال تصویب شد، افزود: این رقم در بودجه متمم تا پایان سال جاری به ۲۳۴ هزار میلیارد ریال افزایش می یابد.

وی به موضوع چالش های فرهنگی کرج پرداخت و بیان کرد: امسال بر اساس نظامنامه مشارکتی بین دستگاه ها، چالش های حوزه فرهنگی و اجتماعی که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی در شهر کرج شناسایی شده با همکاری دستگاههای اجرایی و نهادهای عمومی و مردمی برنامه هایی برای رفع این چالش هاعملیاتی اجرا خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج در بخش دیگری از سخنانش به موضوع بحث نظام جامع پرداخت کارکنان شهرداری و شورای شهر کرج اشاره کرد و گفت : با تلاش ها و برنامه ریزی های صورت گرفته در معاونت برنامه ریزی و سرمایه انسانی شهرداری کرج فارغ از رابطه استخدامی همکاران بر اساس شیوه نامه جدید جبران خدمات مطابق با نوع کار و وظیفه هر یک از کارکنان و طبق دهک بندی مرکز آمار ایران میزان پرداختی برای کارکنان و کارگران تعیین شده است.

وی ادامه داد: این برنامه پس از تغییرات بر اساس قوانین بالا دستی در احکام کارکنان و کارگران مدیریت شهری کرج اعمال می شود و این نظامنامه قابل اجرا است.

ایزدیار یادآور شد: اکنون این نظامنامه در شهرداری های اصفهان و قم در حال اجرا است که گامی در راستای عدالت توزیعی در پرداخت به کارکنان و کارگران فارغ از رابطه استخدامی آنها است.