تهران- ایرنا- سازمان بسیج هنرمندان از انتشار فراخوان خاطرات و سیره شهدای خدمت با عنوان «خاطرات ملت از خادمان خدمت» خبر داد. 

به گزارش ایرنا از سازمان بسیج هنرمندان، فراخوان خاطرات و سیره شهدای خدمت به منظور جمع آوری خاطرات مردمی شهدای خدمت آیت الله سیدابراهیم رئیسی، حسین امیر عبداللهیان، آیت الله سیدمحمدعلی آل هاشم، مالک رحمتی و سید مهدی موسوی منتشر شده تا در نخستین سالگرد این شهیدان، علاوه بر انتشار کتاب بتوان به جمع آوری منابع سوژه برای بهره برداری داستان نویسان و تبیین سیره شهدای خدمت همت پرداخت.

جایزه نفر اول، هفت میلیون تومان تعیین شده و نفرات دوم و سوم پنج و سه میلیون تومان دریافت خواهند کرد. برای نفرات چهارم تا بیستم نیز هر کدام دو میلیون تومان تعیین شده است.

داوری آثار رسیده، در بهمن امسال انجام خواهد شد و برگزیدگان در دهه فجر معرفی می شود. همچنین کتاب این رویداد در اردیبهشت سال آینده رونمایی خواهد شد.

علاقه مندان تا ۳۰ آبان فرصت دارند آثار خود را تا به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج هنرمندان ارسال کنند.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران در ۳۰ اردیبهشت هنگام بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه تمام همراهان، به شهادت رسید.

آیت الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سیدمهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد، از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهوری بودند.