گنبدکاووس- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان گلستان گفت: هشت پروژه ورزشی استان شامل سه سالن سرپوشیده و پنج سالن روباز (چمن مصنوعی) در گرگان، گمیشان، وشمگیر آق‌قلا، گالیکش و بخش بهاران سرخنکلاته همزمان با هفته تربیت بدنی آماده گشایش است.

قاسمعلی برزمینی روز دوشنبه در آستانه فرارسیدن هفته تربیت بدنی و ورزش (۲۶ مهر تا دوم آبان) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: قدمت برخی از این هشت سالن ورزشی از یک دهه نیز بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه ۳۱۰ میلیارد ریال برای بهره‌برداری از این پروژه‌ها هزینه شد، افزود: همچنین ۲۵ خانه ورزش روستایی در نقاط مختلف گلستان با آمادکردن ابزار لازم برای بکارگیری ورزش دوستان گشایش خواهد یافت.

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان از پیش‌بینی اجرای ۵۰۰ برنامه فرهنگی و ورزشی ویژه هفته تربیت بدنی در شهرها و روستاهای استان نیز خبر داد و گفت: جشنواره و مسابقات فرهنگی و ورزشی در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود و علاوه بر آن، گلستان در این هفته میزبان مسابقات کاراته کشوری در آزادشهر و کشتی گورش ترکمن در سیمین شهر است.

وی افزود: در نخستین روز هفته تربیت بدنی (۲۶ مهر) ورزش صبحگاهی با حضور مسوولان در بیشتر نقاط استان گلستان برگزار می‌شود که در گرگان ورزشگاه آزادی شماره یک میزبان بانوان و شماره ۲ میزبان آقایان است.

وی گفت: گلستان ۷۳ هزار ورزشکار سازمان یافته در ۵۱ رشته ورزشی دارد که ۱۵۰ نفر از آنان ملی‌پوش هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان افزود: کبدی، والیبال، بسکتبال، شطرنج، ژیمناستیک، رزمی، فوتبال، کشتی، ووشو، کاراته، تکواندو، اسکواش، جانبازان و توانیابان، ناشنوایان و والیبال ساحلی از رشته‌های شاخص استان محسوب می‌شود.