تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در بیست وسوم مهر به بهره‌برداری ۸ هزار کلاس درس،افزایش ظرفیت‌های پزشکی بدون زیرساخت،آخرین وضعیت استرداد خاوری،ثبت ۴۰۰شکایت علیه یک دستگاه اجرایی توسط یک نفر،رصد ۲۲۸ تخلف محیط‌زیستی در فضای مجازی،شناسایی۷۰ هزار کودک دارای اختلال بینایی،جمع‌آوری ۸۶۱۵ دستگاه استخراج رمزارز،فعالیت ۲۴مدرسه مستقل نابینایان و موش‌های صحرایی مخزن ۸۵ درصد سالک‌ها در ایران پرداخته است.

در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

جمع آوری ۸۶۱۵ دستگاه استخراج رمز ارز

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از جمع آوری ۸۶۱۵ دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

سردار حسین رحیمی با اشاره به اینکه در بهار و تابستان امسال با توجه به افزایش بیسابقه دما در کشورهای مختلف و از جمله ایران موضوع برق و مدیریت شبکه توزیع و جلوگیری از قطعی برق به‌صورت ویژه در دستور کار مسئولان قرار گرفت، افزود: در این رابطه با توجه به اینکه برخی افراد سودجو با سوء‌استفاده از برق شهری برای فعال کردن ماینرها (دستگاه استخراج رمزارز) موجبات اخلال در شبکه توزیع برق کشور را ایجاد می‌کنند؛ از اینرو در این رابطه با همکاری شرکت توانیر طرح‌های مختفی اجرا شد.

وی با تاکید بر اینکه پلیس امنیت اقتصادی به منظور حمایت از اقتصاد کشور با همه مظاهر و مصداق‌های فسادها و جرایم اقتصادی برخورد می‌کند، اظهار داشت: در این رابطه با تشکیل تیم‌های مشترک پلیس امنیت اقتصادی و شرکت توانیر اقدامات لازم در زمینه جمع‌آوری ماینرها و عاملان تهیه و استخراج از آنها انجام شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

بهزیستی مدعی‌العموم مناسب‌سازی است/فعالیت ۲۴ مدرسه مستقل نابینایان در کشور

سرپرست سازمان بهزیستی کشور گفت: سازمان بهزیستی مدعی‌العموم اجرای قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و مناسب‌سازی است و این قانون را اجرا می‌کنیم.

سید جواد حسینی در پنل علمی تخصصی "دسترسی به فناوری، نوید بخش مشارکت اجتماعی" افزود: حق مردم است که جامعه دسترس پذیر شود و قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت برای ما ملاک عمل است. در این قانون چند نکته مهم است که باید خیلی روی آنها تمرکز داشته باشیم.

وی با اشاره به ۱۱ حلقه مفقوده در حوزه آموزش و پرورش استثنایی گفت: راهبرد اصلی در ارتباط با افراد دارای معلولیت از جمله نابینایان و کم بینایان، توانمندسازی با رویکرد تلفیق سازی و با نگاه اجرایی مشارکت محور و محله گرا است که بسته ای در این رابطه در حال تهیه است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

ثبت ۴۰۰ شکایت علیه یک دستگاه اجرایی توسط یک نفر/ دستگاه مربوطه تبرئه شد

رئیس قو ه قضاییه به آسیب‌شناسی تکثر شکایات از جانب یک فرد علیه دستگاه‌های اداری اشاره کرد و گفت: در یکی از استان‌ها، از یک دستگاه اداری توسط یک فرد ۴۰۰ شکایت طرح شده و حسب گزارش دریافتی، در تمامی این پرونده‌ها، این دستگاه تبرئه شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست شورای‌عالی قوه قضاییه، ضمن تسلیت سالروز رحلت جانسوز حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار داشت: خداوند را سپاسگزاریم که در ایران اسلامی، مُتنعم به وجودِ ذی‌جود حضرت ثامن‌الحجج(ع) و خواهر بزرگوارشان، حضرت فاطمه معصومه (س) هستیم؛ امروز شهر مقدس قم به برکت وجود حضرت معصومه(س) پایگاه نشر معارف اهل‌بیت سلام‌الله‌علیهم‌اجمعین و پایگاه اسلام ناب است.

رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به سفر اخیر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به لبنان در میانه‌ تجاوزهای وحشیانه رژیم سفاک صهیونیستی به این کشور، گفت: از اقدام به‌موقع، شجاعانه و مدبرانه رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر به بیروت و حضور وی در محل‌هایی که به واسطه حملات موشکی رژیم صهیونیستی، آسیب دیده بود همچنین دیدارهایی که با مقامات لبنانی داشت و حمایت بی‌دریغ و مجدد جمهوری اسلامی ایران را به آنها اعلام کرد، تقدیر و تشکر دارم؛ این سفر برای دوست و دشمن، پیام‌های بسیاری داشت؛ پیش از آن، وزیر امور خارجه نیز با شجاعت به لبنان سفر کرده بود که آن سفر هم بسیار حائز اهمیت بود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

رصد ۲۲۸ مورد تخلف محیط‌زیستی در فضای مجازی/حیوانات را عذاب ندهیم

سازمان حفاظت محیط‌زیست در ۶ ماهه اول سال ۲۲۸ مورد رصد فضای مجازی داشت که از این تعداد ۶۰ پرونده تشکیل و به دستگاه قضایی معرفی شدند، در میان این ۶۰ پرونده ۳ مورد مربوط به حیوان آزاری در فضای مجازی است که ۲ مورد بریدن دم روباه و دیگری پوست کندن و خوردن یک حلقه مار زنده است که ۲ مورد شناسایی و مورد مار هنوز شناسایی نشده و در حال پیگیری است.

حیوان آزاری مانند بسیاری از واژه های دیگر در دنیای امروز معنا و مفهوم خاصی پیدا کرده است و حتی انجمن هایی برای حفاظت از حقوق حیوانات تشکیل شده و در این زمینه فعالیت می کنند، دراین شرایط انتظار می رود که حیوانی از جانب انسان آسیب نبیند و مورد آزار قرار نگیرد اما شواهد نشان می دهد که اینطور نیست و متاسفانه امروزه با روش های عجیب و غریبی برای پدیده حیوان آزاری مواجه هستیم.ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

فواید غذاهای فراسودمند و غنی‌شده برای سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها

کارشناس اداره کل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، با اشاره به فواید غذاهای فراسودمند و غنی‌شده برای سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها، بر نقش این محصولات در ارتقای سلامت جامعه تاکید کرد.

علی پور احمدی با بیان اینکه غذاهای فراسودمند به غذاهایی گفته می‌شود که علاوه بر تأمین نیازهای پایه‌ای تغذیه، حاوی ترکیباتی هستند که می‌توانند به بهبود سلامت و کاهش خطر بیماری‌ها کمک کنند، گفت: این نوع غذاها می‌توانند شامل فیبر، آنتی‌اکسیدان‌ها، اسیدهای چرب امگا-۳ و پروبیوتیک‌ها باشند.

وی افزود: فیبر موجود در حبوبات، غلات کامل و میوه‌ها به بهبود عملکرد روده و کاهش خطر بیماری‌های قلبی کمک می‌کند. همچنین، آنتی‌اکسیدان‌ها مانند ویتامین C و E می‌توانند از سلول‌ها در برابر آسیب‌های اکسیداتیو محافظت کنند. اسیدهای چرب امگا-۳ که در ماهی‌های چرب، گردو و دانه‌های کتان یافت می‌شوند، به سلامت قلب و مغز کمک می‌کنند و پروبیوتیک‌ها در ماست و محصولات لبنی تخمیر شده به سلامت روده کمک می‌کنند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

شناسایی ۷۰ هزار کودک دارای اختلال بینایی در کشور

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: در سال گذشته حدود سه میلیون کودک از نظر بینایی غربالگری شدند که ۷۰ هزار نفر دارای اختلال بینایی و ۱۶ هزار نفر دچار تنبلی چشم بودند.

فاطمه عباسی در پنل علمی تخصصی "دسترسی به فناوری، نوید بخش مشارکت اجتماعی" با اشاره به ۲۴ مهر روز جهانی عصای سفید، گفت: روزهای جهانی فرصتی است که دامنه توجه آحاد جامعه را به توانمندی‌ها و مطالبات افراد دارای معلولیت، افزایش دهیم. اگر این نیازها و مطالبات به درستی تشخیص داده و محقق شود، نابینایان و کم‌بینایان می‌توانند در عرصه‌های هنری، اجتماعی و فرهنگی و دیگر میادین، بدرخشند و فرد موثری در جامعه باشند.

وی خاطرنشان کرد: ما در سازمان بهزیستی یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر، گروه هدف داریم که از میان این تعداد، ۲۴۰ هزار نفر دارای اختلالات بینایی و نابینایی هستند که شدت نوع معلولیت آنها بیشتر در طیف خفیف و شدید و بقیه در طیف متوسط و خیلی شدید هستند. از بین ۲۴ هزار نفر دارای اختلالات بینایی و نابینایی، ۸۷ هزار نفر آنها زن و ۱۵۳ هزار نفر آنها مرد هستند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

۸۰۰ هزار دانش‌آموز و ۵۰ هزار دانشجو تحت حمایت هستند/بازگشت بازماندگان از تحصیل

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: پنج میلیون مددجو تحت پوشش این نهاد قرار دارند که از این تعداد ۸۰۰ هزار دانش آموز و حدود ۵۰ هزار دانشجو هستند.

حجت‌الاسلام علی جعفری در بازدید خبرنگاران از پروژه‌های آموزشی کمیته امداد برای مددجویان اظهار داشت: ۶۰۰ هزار دختر بالای ۳۰ سال و ۲۳۰ هزار دختر ۱۹ تا ۳۰ سال تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند به طوری که در مجموع ۴۰ درصد از مددجویان در سنین پیری قرار دارند.

وی با بیان اینکه معاونت فرهنگی کمیته امداد بر تحصیل دانش آموزان و دانشجویان و نیز پیگیری امور دختران بین ۱۹ تا ۳۰ سال تمرکز دارد، اظهار داشت: در چهار سال گذشته تلاش شده است تا بسته‌های حمایت تحصیلی از دانش آموزان تحت پوشش در مقاطع مختلف تحصیلی تامین شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افزایش پژوهشگران پر استناد یک درصد برتر جهان در دانشگاه‌های علوم پزشکی

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش تعداد پژوهشگران پر استناد یک درصد برتر جهان در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد.

یونس پناهی با بیان این که در آخرین بررسی فهرست پژوهشگران ایرانی پر استناد جهان در ۲۲ حوزه موضوعی علوم، تعداد ۹۳۸ نویسنده ایرانی شناسایی شده اند، گفت: تعداد ۴۵۳ نفر از این لیست پژوهشگران وابسته به دانشگاه های علوم پزشکی کشور و موسسات وابسته هستند.

وی افزود: در سامانه علم سنجی اعضای هیات علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز پژوهشگران ایرانی پر استناد یک درصد شناسایی و معرفی می شوند که در حال حاضر تعداد ۲۷۸ عضو هیات علمی نشان دار شده اند و به زودی این آمار به روزرسانی خواهد شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

۸ هزار کلاس درس مهر امسال به بهره‌برداری رسید/تلاش برای کاهش دغدغه‌ها

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه حدود هزار و ۷۰۰ واحد آموزشی و ۸ هزار کلاس درس در سال تحصیلی جدید به بهره برداری رسید، گفت: بارها تأکید کرده‌ام که صدای معلمان، مدیران و کارکنان وزارت آموزش و پرورش خواهم بود و تمام تلاش خود را برای کاهش دغدغه‌های آن‌ها بکار می‌گیرم.

علیرضا کاظمی در برنامه صف اول با اشاره به بازگشایی به موقع مدارس درمهرماه سال جاری اظهار کرد: جابجایی و آغاز به کار دولت چهاردهم همزمان با بزرگ‌ترین پروژه آموزش و پرورش مصادف شد که این خود ازسخت‎ترین کارهای مدیریتی در این وزارتخانه بود؛ به همین دلیل ضرورت داشت برای بی‌دغدغه برگزارشدن آن، از چندماه قبل برای دست‌کم ۱۴ زیر پروژه، تدبیر و تمهیداتی اندیشیده شود.

وی ادامه داد: ما در شرایطی به آغاز سال تحصیلی نزدیک شدیم که با کمبود ۱۷۶ هزار معلم مواجه بودیم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

ظرفیت‌های پزشکی بدون زیرساخت افزایش یافت

رئیس انجمن علمی آسیب شناسی ایران، تعامل سازنده انجمن‌های علمی با معاونت آموزشی وزارت بهداشت، همزمان با حفظ استقلال انجمن‌های علمی را گامی مهم در سه سال اخیر ارزیابی کرد و گفت: علی رغم مخالفت معاونت آموزشی وزارت بهداشت ظرفیت‌های پزشکی را بدون زیرساخت افزایش دادند.

محمدرضا امینی فرد در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا، مداخله سازمان ها و نهادهای دیگر در آموزش پزشکی را موجب آسیب به این حوزه خواند و تصریح کرد: در سال های گذشته، علی رغم مخالفت معاونت آموزشی وزارت بهداشت، افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان بدون امکان سنجی و وجود زیرساخت در دانشگاه ها، موجب شد تا از فضاهای غیرآموزشی برای کلاس های درس استفاده شود.

وی خواستار بازنگری کلی در وضعیت آموزشی پزشکی با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی شد و گفت: در سال های قبل، دستاوردهای خوبی در زمینه تربیت نیروی انسانی با کیفیت داشتیم و تصمیمات اشتباه موجب افت کیفیت و کمبود نیروهای رزیدنتی در برخی از رشته ها شد. اکنون لازم است بسیاری از قوانین در این زمینه مورد بازبینی جدی قرار گیرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

طراحی چهارچوب جامع برای نظارت بر کودکستان‌ها/فعالیت‌ تربیتی به‌روزرسانی می‌شود

سرپرست سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک توجه به فناوری و اقتضائات روز را لازمه طراحی برنامه‌های آموزشی و تربیتی در اوایل کودکی دانست و گفت: چهارچوب جامعی برای نظارت بر فرصت‌های آموزشی، یادگیری و محتوایی در کودکستان‌ها طراحی می‌شود.

رضوان حکیم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره شیوه‌های یادگیری کودکان با بیان اینکه محتوای دوره پیش‌دبستانی، لزوماً کتاب و آموزش نیست، اظهار کرد: منظور از محتوا در این عرصه، مجموع فرصت‌های تربیتی و یادگیری است. موضوعی که در سند تحول بنیادین با عنوان تنوع بخشیدن به منابع و محیط‌های یادگیری مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: این حوزه نیازمند نگاه کلان است و برنامه‌ها باید همه ابعاد شناختی، عاطفی، اجتماعی، حرکتی و مهارتی را در بر بگیرد و کودکان در همه زمینه‌ها رشد متوازن داشته باشند. علاوه بر این موارد، تربیت دینی بر اساس مبانی دینی و آموزه‌های قرآن کریم که در برخی از نظام‌های آموزشی تحت عنوان رشد معنوی به آن اشاره می‌شود نیز باید در کانون توجه باشد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

آخرین وضعیت استرداد «خاوری»/کانادا مسائل سیاسی را از جرایم مالی و امنیتی تفکیک کند

رئیس پلیس بین‌الملل فراجا ضمن تشریح جزئیات پرونده استرداد «محمودرضا خاوری» گفت: برای استرداد این فرد از طریق سازمان جهانی اینترپل اقدام شده و همه اسناد و مدارک قضایی پرونده به این سازمان ارائه شده همچنین آرای دادگاه نیز در اختیار پلیس اینترپل و کانادا قرار داده شده است.

سردار مجید کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی ایرنا درباره آخرین وضعیت پرونده استرداد «محمودرضا خاوری» رئیس اسبق بانک مرکزی اظهار داشت: متاسفانه این پرونده از وضعیت عادی خارج شده و شکل سیاسی پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه پرونده متهم خاوری کاملا به حوزه اقتصادی و مالی مربوط است، افزود: البته با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران و کانادا تفاهمنامه استرداد مجرمان ندارند، پیگیری استرداد خاوری از این مسیر امکانپذیر نیست.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

مخزن ۸۵ درصد سالک‌ها در ایران موش‌های صحرایی هستند/کاهش بیماری طی ۱۵ سال اخیر

رئیس اداره کنترل بیماری‌های مشترک میان انسان و حیوان وزارت بهداشت،درمان وآموزش پزشکی با بیان اینکه ۸۵ درصد موارد سالک (لیشمانیوز پوستی) در ایران از نوعی است که موش‌های صحرایی مخزن آن هستند، گفت: البته این بیماری به طور قابل توجهی در کشور کاهش پیدا کرده و اکنون در ۱۹ استان کشور به طور آندمیک(بومی) است.

دکتر محمدرضا شیرزادی در گفت وگویی افزود: در ۱۵ سال اخیر موارد این بیماری در ایران به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرده است به طوری که در سال ۱۳۸۷ بالغ بر ۲۶ هزار مورد سالک با میزان بروز ۳۷ در هر ۱۰۰ هزار نفر در ایران ثبت و گزارش شده است که این تعداد در سال گذشته به ۸ هزار و ۷۵۲ مورد با میزان بروز ۱۰.۴ در هر ۱۰۰ هزار نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه لیشمانیوز پوستی یا سالک یک بیماری انگلی و بومی ایران است که عامل آن گونه‌های لیشمانیا بوده و به وسیله پشه خاکی منتقل می‌شود، افزود: این بیماری معمولاً به ‌صورت زخم پوستی تظاهر کرده و ممکن است تا بیش از یک سال طول بکشد و محل اسکار آن تا پایان عمر باقی می‌ماند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

حمله به بیمارستان هلال احمر جنایت جنگی است

جمعیت هلال‌احمر در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به مراکز درمانی و امدادی این جمعیت در مرز سوریه و لبنان و جنایت جنگی خواندن این اقدام، بر پایبندی به اهداف عالی نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر مبنی بر حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها و تسکین آلام بشری به‌ویژه در مناطق جنگ‌زده تاکید کرد.

به گزارش جمعیت هلال‌احمر، متن این بیانیه به شرح زیر است: پیرو مشی و سیره‌ بشردوستانه «نظام جمهوری اسلامی ایران»، که کمک به مظلومان عالَم را تکلیف دینی و انسانی خود می‌داند و بر اساس اصول بنیادینِ «نهضت بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر»، که جمعیت‌های ملی را ملزم کرده است تا بدون تبعیض به مجروحان جنگ کمک کنند و در ظرفیت بین‌المللی و ملی خود برای پیشگیری از درد و رنج بشری تلاش کنند و آن را کاهش دهند، «جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران» در هفته سوم مهر امسال یک بیمارستان صحرایی و انبار دارویی در مرز لبنان و سوریه برپا کرد تا از این طریق مردم بی‌دفاع «لبنان» که بر اثر حملات ارتش رژیم صهیونیستی به کشورشان دچار آسیب جسمی‌شده‌اند، در این بیمارستان بستری و مداوا شوند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

ترافیک نیمه‌سنگین در محور کرج به قزوین/توصیه پلیس راهور برای توجه به شرایط جوی

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راه راهور فراجا، اعلام کرد: همه محورهای مواصلاتی کشور از شرایط ترافیکی عادی و روان برخوردار هستند و فقط در محور کرج به قزوین ترافیک نیمه‌سنگین گزارش شده است.

سرهنگ بهروز خانپور درباره آخرین وضعیت جاده‌های مواصلاتی کشور گفت: در همه محورهای کشور شرایط ترافیکی عادی است با این حال، در استان البرز مسیر کرج به قزوین در محدوده پایانه شهید کلانتری (غرب به شرق) شاهد ترافیک نیمه‌سنگین و پرحجم هستیم.

وی با اشاره به شرایط جوی در برخی از نقاط کشور، از رانندگان خواست تا ضمن رعایت نکات ایمنی، به شرایط آب‌وهوایی توجه ویژه‌ای داشته باشند و از سرعت غیرمجاز و عدم رعایت فاصله طولی خودداری کنند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تشخیص و درمان سل رایگان است/شیوع سل در ایران نسبت به همسایگان کمتر است

مدیر کشوری برنامه کنترل سل و جذام مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه هرچه یک کشور توسعه نیافته‌تر و فقیرتر باشد میزبان شیوع سل در آن کشور بیشتر است،‌ می‌گوید: سازمان جهانی بهداشت ابتلا به سل در ایران را کمتر از ۱۱ مورد در هر صدهزار نفر جمعیت برآورد می‌کند در حالی که این شاخص در ترکیه ۱۴، در پاکستان ۲۵۸ و در افغانستان به ۱۸۵ مورد می‌رسد.

۲۳ مهرماه روز جهانی «مبارزه با سل» است. زمانی سل، سلطان خیابان‌ها و محلات فقیر نشین اروپا و به مرض فقرا معروف بود. کار بسیاری از مسلولین به سرفه‌های خونین و مرگ می‌کشید. اما پیشرفت دانش بشری آن را تقریبا مهار کرد. داروهایی برای درمان این مرض ساخته و در اختیار پزشکان قرار داده شد و بسیاری از مرگ نجات یافتند. با این وجود سل همچنان برای آنهایی که به پزشک مراجعه نمی‌کنند، کُشنده است.

سعی کردیم در گفت و گویی تفصیلی با دکتر مهشید ناصحی، مدیر کشوری برنامه کنترل سل و جذام مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ پرسش‌هایی را درباره این بیماری مطرح کنیم.ادامه این مصاحبه تنفصیلی را اینجا بخوانید.

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.