تهران- ایرنا- یکی از کارشناسان امور راهبردی با اشاره به طرح موسوم به «ژنرال‌ها» که رژیم صهیونیستی به دنبال اجرای آن در شمال غزه است، سرانجام این طرح را شکست دانست.

به گزارش امروز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شهاب، «واصف عریقات» کارشناس نظامی و امور راهبردی گفت: طرح جدید اسرائیل در شمال غزه اوج آشفتگی اشغالگران و اهداف واقعی آنها را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به طرح موسوم به ژنرالها درباره شمال غزه، بیان کرد: از روز اول حمله به غزه این طرح در ذهن بنیامین نتانیاهو و سران اشغالگران بوده است. از روز اول اشغالگران هدف را فلسطینیان دانستند و میان غیرنظامی، رزمنده یا نظامی تفاوتی قائل نیستند. این را در اظهارنظرهای مقامات اشغالگر نیز می توان دید که یکی از آنها گفت: ما باید فلسطینیان را بکشیم زیرا آنها فلسطینی هستند.

عریقات هدف از طرح رژیم صهیونیستی را جدا کردن فلسطینی ها از یکدیگر دانست.

وی افزود: هدف آشکار و دائمی ارتش اشغالگر این بوده است؛ اما فلسطینی های که بیش از ۳۷۳ روز همه مصائب را تحمل کرده اند اسیر این جنگ روانی و تبلیغات و جنگ شایعات و بمباران جنون آمیز نمی شوند.

این کارشناس امور نظامی و راهبردی تصریح کرد: بمباران جنون آمیز اوج آشفتگی اشغالگران را نشان می‌دهد زیرا توان کوچاندن فلسطینی‌ها به خارج از غزه را ندارند.

وی در ادامه از دودستگی میان سران سیاسی و فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی و اختلافات آنها با متحد آمریکایی تل آویو و نیز فشارهای جبهه داخلی صهیونیستها، فشار شهرک نشیانی که خواهان بازگشت به مناطق خود هستند و نیز فشار صهیونیستهایی که خارج از اراضی اشغالی هستند، پرده برداشت.

عریقات گفت: این اختلافات به سبب ناتوانی ارتش اشغالگر در تحقق اهداف است. اشغالگران توان اجرای طرح موسوم به ژنرالها را ندارند به ویژه که قبلا هم توفیقی در این راه به دست نیاوردند. فلسطینی خانه خود را ترک نمی کند.

به گزارش ایرنا، طرح موسوم به ژنرالها از سوی ژنرال «گئورا آیلند» که رئیس سابق شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی بود، از ابتدای جنگ غزه مطرح شد. طبق این طرح مناطق شمالی غزه که شامل مناطق شمال با شهر غزه و گذرگاه «نتساریم» است به منطقه نظامی بسته تبدیل می‌شود. در جریان اجرای طرح، حدود ۶۰۰ هزار فلسطینی از مناطق شمالی به سمت جنوب از طریق گذرگاه‌های تعیین شده از سوی ارتش رژیم صهیونیستی رانده می شوند. محاصره کاملی بر منطقه اعمال و برای آنانی که در شمال غزه مانده کمکی ارسال نخواهد شد.

رژیم صهیونیستی به زعم خود در حالی به دنبال اجرای طرح موسوم به «ژنرالها» در شمال غزه است که صاحب این طرح یعنی «گئورا آیلند» ژنرال صهیونیست، به شکست آن اذعان کرده است.