تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۴

همدان- ایرنا- فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان از کشف ۲۴۹ قلم شی تقلبی و بدل از ادوار مختلف تاریخی اسلامی، هخامنشی، سلوکی و معاصر در همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ جواد خدامرادی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی اخبار و اطلاعات واصله، در پی تبادل اطلاعات یگان حفاظت با نیروی انتظامی، مامورین انتظامی شهرستان نهاوند به یک دستگاه خودرو در یکی از محورهای ارتباطی شهرستان به رانندگی شخصی با هویت معلوم مشکوک می‌شوند.

وی ادامه داد: پس از بازرسی داخل خودرو، تعداد ۲۴۹ قلم اشیا تقلبی کشف که پس از بررسی کارشناسان این اداره‌کل، تعداد ۳۹ قلم شی شامل انواع سکه و سفال، پلاک و مهر تقلبی و بدل از ادوار مختلف تاریخی اسلامی، هخامنشی و سلوکی مشخص و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان افزود: بقیه اشیا مربوط به دوران معاصر بوده و ارزش تاریخی نداشتند که خودرو توقیف و متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شهرستان نهاوند شد.

کشف یک دستگاه فلزیاب در ملایر

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان همچنین از کشف یک دستگاه فلزیاب در شهرستان ملایر و دستگیری یک متهم در ارتباط با این پرونده خبر داد.

سرهنگ خدامرادی افزود: در پی برگزاری جلسات تعاملی یگان حفاظت با رده‌های مختلف فراجا در استان همدان ماموران نیروی انتظامی شهرستان ملایر در حین گشت‌زنی به یک خودروی سواری مظنون شده و ضمن بازرسی از داخل خودرو، یک دستگاه فلزیاب را کشف کردند.

وی ادامه داد: ضمن توقیف دستگاه فلزیاب، پرونده قضایی علیه متهم تشکیل شد.

به گفته فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان همدان، هرگونه خرید، فروش، حمل یا تبلیغ دستگاه فلزیاب جرم محسوب شده و با مجرمان برخورد قانونی انجام می‌شود.