ارومیه- ایرنا- رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: کاهش دمای هوای استان از فردا، سه شنبه آغاز می شود و مردم نقاط مختلف استان تا یک هفته آینده بین هشت تا ۱۲ درجه کاهش دما را تجربه خواهند کرد.

مهدی صابری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با ورود توده هوای سرد به استان کاهش دماهای کمینه و بیشینه در یک هفته جاری برای همه نقاط استان پیش بینی می شود.

وی اضافه کرد: براساس بررسی نقشه های پیش یابی و پیش بینی با فعالیت امواج تراز میانی جو طی امروز تا اواخر هفته جاری احتمال وقوع بارشهای متناوب باران و رعد و برق به ویژه در نقاط شمالی استان وجود دارد.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی ادامه داد: افزایش سرعت باد در نیمه جنوبی نیز از فردا قابل پیش بینی است.

وی با اشاره به بارندگی های ۲۴ ساعت گذشته استان اظهار کرد: در این مدت شهرستان ماکو با پنج میلیمتر بارندگی بیشترین میزان را به خود اختصاص داده است و در شهرهای دیگر شمال استان هم مقادیری بین یک تا ۲ میلیمتر بارندگی ثبت شده است.

صابری گفت: در ایت مدت همچنین دمای مرکز استان بین هفت تا ۲۷درجه سانتی گراد در نوسان بود و شهرستان تکاب با مثبت چهار درجه سانتی گراد سردترین شهر استان گزارش شد.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی استانی کوهستانی با آب و هوای سرد بوده که بارندگی ها در تمام ایام سال در مناطق مختلف آن وجود دارد.