اصفهان- ایرنا- شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای پنج منطقه کلانشهر اصفهان امروز(دوشنبه) در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، طبق اطلاعات سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای کلانشهر اصفهان منتهی به ساعت ۹ صبح امروز با عدد ۱۳۲ (AQI) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است در حالیکه در ایستگاه‌های احمدآباد، انقلاب، زینبیه، پروین و کردآباد با رقم بالای ۱۵۰ (AQI) شرایط قرمز و ناسالم برای عموم را نشان می‌دهد.

شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا در ایستگاه‌های ۲۵ آبان، دانشگاه صنعتی، رودکی، رهنان، سپاهان‌شهر، فرشادی، فیض، کاوه، میرزاطاهر و ولدان شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد اما ایستگاه‌ پارک زمزم شرایط قابل قبول دارد.

کیفیت هوای خمینی‌شهر، قهجاورستان و سگزی نیز در شرایط قرمز و ناسالم برای عموم و زرین‌شهر و کاشان در شرایط آلوده برای گروه های حساس قرار دارد اما نجف‌آباد شرایط قابل قبول را تجربه می‌کند.

به گزارش ایرنا، کیفیت هوا از صفر تا ۵۰ (AQI) هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک را نشان می‌دهد.