کاشان- ایرنا- رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کاشان از ارائه خدمات حمایتی به ۶۸۵ بیمار خاص و سخت درمان(صعب العلاج) نیازمند به نگهداری در این شهرستان خبر داد.

محسن حمیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیگیری و انجام فعالیت‌های تسهیلگری برای رفع مشکلات بیماران خاص در اولویت امور کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارد.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کاشان ادامه داد: این حمایت‌ها در فرآیندهای درمانی، تامین داروهای مورد نیاز و پرداخت مساعدت‌های مالی به‌صورت مستمر انجام می‌شود.
حمیدی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۸ میلیارد ریال برای کمک به این بیماران توسط کمیته امداد کاشان هزینه شده است، تصریح کرد: به‌منظور حمایت از مددجویان و بهبود هرچه سریع‌تر آنها کمک‌های مختلفی از قبیل تقبل هزینه‌های بیمارستانی، ویزیت، دارو، آزمایش و تجهیزات پزشکی و بهداشتی و همچنین وام‌های درمانی ارائه می‌شود.
وی خاطرشان کرد: یکی دیگر از خدمات موثر و ماندگار کمیته امداد، پرداخت حق بیمه بازنشستگی برای زنان سرپرست خانوار است تا در آینده طبق شرایط سازمان تامین اجتماعی بازنشسته شوند.

وی افزود: برای ۲۱۷ نفر از مددجویان در کاشان حق بیمه پرداخت می‌شود که مبلغ پرداختی آن در نیمه نخست امسال بیش از ۱۱ میلیارد ریال بود.
حمیدی با قدردانی از خیرانی که با این نهاد همکاری می‌کنند، بیان کرد: درصدی از صدقات شهرستان کاشان ویژه بیماران و برای پرداخت هزینه‌های دارو و درمان آنها استفاده می‌شود و خیران می‌توانند برای کمک به بیماران خاص و صعب العلاج، آنها را مورد حمایت قرار دهند.

وی اضافه کرد: درصدی از این بیماران، کودکان هستند که حامیان طرح اکرام ایتام و نیازمندان نیز می‌توانند به‌صورت ویژه از فرزند معنوی خود که از بیماری رنج می‌برد حمایت کنند.

کاشان دارای ۲ اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) در مرکز شهرستان و همچنین راوند است و در مجموع ۶ هزار و ۷۳۰ خانوار زیر چتر حمایتی این نهاد قرار دارند که نزدیک به ۶۵ درصد آنها، زنان سرپرست خانوار هستند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.