سنندج- ایرنا- معاون اقتصادی استاندار کردستان گفت: احیای بیش از ۷۰۰ واحد راکد دامپروری در استان می تواند منجر به ایجاد تعادل در بازار گوشت قرمز شود.

به گزارش ایرنا، علی نوری روز دوشنبه در بازدید از مجتمع پرورش گاو شیری روستای ظفرآباد از توابع شهرستان دیواندره اظهار کرد: این بازدید به منظور بررسی مشکلات و موانع فعال‌سازی مجتمع های تولید دام و فراهم‌سازی تسهیلات مالی لازم انجام شده است.

وی افزود: با وجود اینکه کردستان در تولید علوفه برای دام‌ها یکی از استان‌های پیشرو در کشور است، اما نرخ گوشت قرمز در آن بالا است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان ادامه داد: یکی از دلایل اصلی بالابودن قیمت گوشت در استان، راکد بودن واحدهای تولیدی دامپروری است.

نوری یکی از برنامه های اصلی این معاونت را احیای واحدهای راکد دامپروری خواند و افزود: تاخیر در راه‌اندازی و بهره‌برداری از واحدهایی که تأثیر مستقیمی بر افزایش قیمت گوشت دارد مورد پذیرش نیست.

پرورش ۶۹۰ راس گاو شیری در مجتمع دامپروری دیواندره

وی با اشاره به اینکه فعال‌سازی این مجتمع‌ها به تعادل در بازار گوشت و کاهش قیمت‌ها کمک خواهد کرد، گفت: همه تلاش خود را برای تخصیص اعتبارات به مجتمع های دامپروری بکار می گیریم و حمایت خواهیم کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان یادآور شد: براساس گزارش سازمان جهاد کشاورزی استان با تزریق منابع مالی کافی به مجتمع دامپروری روستای ظفرآباد، امکان پرورش ۶۹۰ رأس گاو شیری فراهم خواهد شد که با این اقدام برای ۷۰ نفر هم اشتغالزایی می شود.

بعد از این بازدید دویست و پانزدهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در شهرستان دیواندره تشکیل شد.

تثبیت اشتغال بیش از ۲۱ هزار نفر در استان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان هم در این جلسه با بیان اینکه اجرایی شدن مصوبات کارگروه منجر به تثبیت اشتغال بیش از ۲۱ هزار نفر در استان شده است، اظهار کرد: تاکنون هزار و ۹۲۹ پرونده در جلسات کارگروه مطرح و سه هزار و ۴۲۴ مصوبه داشته است.

بختیار خلیقی با بیان اینکه ۲ هزار و ۴۲۳ مصوبه معادل ۷۱ درصد انجام شده است، افزود: هزار و ۷۹۶ مصوبه بانکی، ۶۵ مصوبه مالیاتی و ۵۷۷ مصوبه مربوط به سایر مسائل بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۹۹۲ مصوبه هم در دست اقدام است، ادامه داد: با اجرای مصوبات این کارگروه اشتغال ۲۱ هزار و ۹۶۸ نفر تثبیت شده است و با اجرای کامل آن این تعداد به ۲۳ هزار و ۸۹۰ می رسد.