امین قوامی روز سهشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: برای برطرف کردن این نقاط حادثه خیز۱۵۰میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی اظهار داشت: افزون براین قرارداد برطرف کردن پنج نقطه دیگر از نقاط حادثه خیز چهارمحال و بختیاری با ۵۳۰ میلیارد ریال اعتبار منعقد شده و پیمانکار در حال کار است.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حملونقل جادهای چهارمحال و بختیاری گفت: نقاط حادثه خیز در حال اجرا شامل احداث زیرگذر سامان (۲ نقطه) با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی، پیچ یالانچی سامان با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی و ورودی شرکت نفت شهرکرد و ورودی زندان است که عملیات اجرایی آن بزودی آغاز میشود.
وی یادآور شد: از ۱۳ نقطه حادثه خیز شناسایی شده در استان تنها ۲ نقطه گردنه کت و گُدار کبک باقیمانده که در تعهد وزارت راه و شهرسازی است و در حال اجرا است.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حملونقل جادهای چهارمحال و بختیاری گفت: همچنین از ۲۷ نقطه حادثه خیز شناساییشده مربوط به سال ۹۵ نیز هفت نقطه باقیمانده بود که با اعتبار۳۰۰ میلیارد ریال امسال به طور کامل برطرف شد.
وی اضافه کرد: این نقاط حادثه خیز شامل لردگان - منجرمویی، پیچ چلگاه، پیچ دهناژ، حسین آباد - نصیرآباد، گردنه مروارید محور بروجن - لردگان، پیچ نگارسنگ است.
به گفته قوامی، افزون بر این رفع ۵۴ نقطه حادثهخیز نیز به صورت امانی از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای چهارمحال و بختیاری در حال انجام است.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حملونقل جادهای چهارمحال و بختیاری گفت: ابلاغ اعتبارات مهمترین مساله در خصوص رفع نقاط حادثه خیز است که باید مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای سه هزار و ۷۳۹ کیلومتر راه است که از این میزان، ۲۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۷۶۱ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی،۲ هزار و ۳۳۷ کیلومتر راه روستایی و مابقی راه درون شهری است.
این استان در مسیر ترانزینی فلات مرکزی به جنوب کشور در مسیر ارتباطی ۲ استان بزرگ اصفهان و خوزستان قرار دارد.