تهران- ایرنا- عضو هیأت اجرایی جمعیت دفاع از ملت فلسطین با اشاره به عملیات حزب‌الله در حیفا، گفت: حیفا از این بابت که به لحاظ اقتصادی قلب رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود، قابلیت تغییر معادلات را در محور مقاومت دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، مهدی شکیبایی عضو هیأت اجرایی جمعیت دفاع از ملت فلسطین امروز(دوشنبه) در نشست خبری به تبیین برنامه‌های اولین نشست بین‌المللی تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد حامی فلسطین که در مشهد برگزار خواهد شد پرداخت و ضمن تبریک عملیات شب گذشته حزب‌الله در حمله به حیفا که منجر به کشته و زخمی شدن شمار زیادی از صهیونیست‌ها شد، گفت: این عملیات معادله جدیدی در منازعه بین حزب‌الله و رژیم صهیونیستی رقم زده است.

وی افزود: حیفا از این بابت که به لحاظ اقتصادی قلب رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود، قابلیت تغییر معادلات را در محور مقاومت دارد و از امروز حساب جدیدی روی حزب‌الله باز خواهد شد.

عضو هیأت اجرایی جمعیت دفاع از ملت فلسطین با بیان اینکه پیش از «طوفان‌الاقصی» شاهد رکودی در اهمیت مسأله فلسطین بودیم، تصریح کرد: اما عملیات طوفان‌الاقصی صحنه را تغییر داد و خصوصا جنبش‌های دانشجویی این مساله را به صدر توجهات آورد. در این راستا این جمعیت نیز اجتماعی در روزهای آتی برای کمک و حمایت از ملت مظلوم فلسطین برگزار خواهد کرد.

طوفان سوم اثری از اسرائیل باقی نمی‌گذارد

در ادامه این نشست، «محمد طهرانی‌مقدم» با بیان اینکه حدود ۲۰ سال پیش سردار سلیمانی و شهید طهرانی‌مقدم با سفر به لبنان شهر بزرگ موشکی زیرزمینی حزب‌الله را طراحی کردند و ساختند گفت: در آن شهر بزرگ موشکی بیش از صدها موشک مراکز حیاتی رژیم صهیونیستی را هدف گرفت.

وی تاکید کرد: همه این مراکز حیاتی در بُرد موشک‌های حزب‌الله است و هنوز یکی از آن موشک‌ها شلیک نشده و آنچه استفاده شده از امکانات جانبی حزب‌الله بوده است.

طهرانی مقدم‌اظهار کرد: طوفان الاقصی اسرائیل را به ذلت کشاند، «وعده صادق» نیز هیمنه اسرائیل را شکست، وقتی طوفان سوم آغاز شود، اثری از اسرائیل باقی نخواهد ماند، چون امروز همه نیروهای مقاومت آماده‌اند. زینبیون در پاکستان و فاطمیون در افغانستان و انصارالله با طرح‌های پیچیده و باورنکردی که هنوز اجرایی نشده آماده‌اند و وقتی طوفانی سوم آغاز شود اثری از اسرائیل باقی نخواهد ماند.

وی در ادامه با بیان اینکه اولین نشست بین‌المللی تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد حامی فلسطین، جمعه با هدف بررسی راه های عملی حمایت از مردم فلسطین و لبنان و توقف حملات رژیم صهیونیستی در مشهد برگزار خواهد شد، افزود: در این نشست شخصیت‌هایی از بیش از ۳۰ کشور از جمله سفرای کشورهای ترکیه، عراق، یمن، سوریه، نیکاراگوئه حضور خواهند داشت.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به صدور فتوای تاریخی رهبر معظم انقلاب مبنی بر وجوب حمایت از مقاومت، رسالت و هدف اجلاسیه را تبیین شاخص‌های جهاد و زدودن غبار غربت از مجاهدین و ارائه الگوی مدیریت جهادی عنوان کرد و گفت: در این اجلاس از شهدای بزرگی تجلیل خواهیم کرد. شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید طهرانی‌مقدم و شهید سید محمد حجازی.

طهرانی‌مقدم اضافه کرد: در اجلاس آتی هم‌چنین از خانم زهرا مصطفوی فرزند امام راحل (ره) که سال‌ها برای جبهه مقاومت زحمت کشیدند و رئیس امنای مجموعه مردم نهاد فلسطین بودند، تقدیر خواهد شد.

وی ادامه داد: افتتاحیه این اجلاس در 18 خرداد امسال در دمشق برگزار شده است. ویژه برنامه‌هایی نیز برای شهدای خدمت شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان در هندوستان برگزار شد.

وی تاکید کرد: در ادامه این اجلاسیه، شامگاه جمعه، اجتماع مردمی نیز با حضور میهمانان خارجی در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، حزب الله لبنان اعلام کرد: روز یکشنبه ۳۸ عملیات علیه نظامیان صهیونیست انجام داد که در جریان آنها جنوب حیفا و پایگاه‌های این نظامیان در کنار شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی هدف قرار گرفتند.

بر اساس بیانیه حزب الله، مرکز آموزش و نگه داری ۷۲۰۰ و پادگان آموزشی تیپ گولانی در جنوب حیفا هدف حملات پهپادی رزمندگان لبنانی قرار گرفتند.

علاوه بر این، نیروهای لبنانی به صورت تن به تن و از مسافت صفر با اشغالگران صهیونیست در مناطق مرزی لبنان درگیر شده و آنها را به عقب بازگرداندند.

همچنین پادگان تیپ گولانی ارتش رژیم صهیونیستی در بنیامینا در جنوب حیفا، هدف حملات پهپادهای انفجاری حزب الله قرار گرفت که در جریان آن تاکنون ۴ نظامی کشته و ۱۱۰ تن دیگر نیز زخمی شدند.

رژیم صهیونیستی نیز به صورت رسمی کشته شدن ۴ نظامی خودش در حمله حزب الله را تأیید کرد.