تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۶

مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: روند کاهشی دما از دیشب در استان آغاز شده است و تا چهارشنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت و موجب خنک تر شدن هوای خراسان رضوی می شود.

مرتضی اثمری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین بیشینه دما در روزهای پایانی هفته جاری نسبت به امروز حدود ۶ درجه کاهش می یابد و هوای خنک این روزهای خراسان رضوی را سردتر می کند.

وی ادامه داد: در روزهای پایانی هفته جاری، وزش باد و بارش های پراکنده نیز در خراسان رضوی شدت می گیرد که وزش باد در مناطق شرقی توام با خسارت خواهد بود و بارش های پراکنده نیز مناطق شمالی و ارتفاعات را در بر می گیرد.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: در شبانه روز گذشته، قوچان با ۶ و بردسکن با ۳۲ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان های استان بوده اند و در همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۱ تا ۲۴ درجه را به ثبت رساند.

اثمری افزود: دمای کنونی مشهد ۲۰ درجه سلسیوس است که طبق تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی، دما در این کلانشهر امروز تا ۲۳ درجه بالا می رود اما بیشینه دمای هوای مشهد در روز چهارشنبه هفته جاری به ۱۹ درجه کاهش می یابد.