همدان-ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان همدان گفت: ۳۰۰ برنامه متنوع فرهنگی ورزشی برای اجرا همزمان با گرامیداشت هفته تربیت بدنی در این استان پیش بینی شده که ۶۲ برنامه در حوزه ورزش همگانی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا علی حقیقی روز یکشنبه با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز همدان اظهار کرد: همچنین ۱۱۰ برنامه در بخش قهرمانی، ۲۹ مورد حوزه جوانان، ۴۵ برنامه فرهنگی، ۶ برنامه افتتاح طرح و ۴۹ مورد سایر برنامه خواهد بود.

وی ادامه داد: هفته تربیت بدنی از ۲۶ مهر تا دوم آبان به منظور آشنایی جامعه با اهمیت و اثرات کاربرد ورزش در زندگی فردی و اجتماعی، اشاعه و توسعه ورزش همگانی برگزار می‌شود.

حقیقی با بیان اینکه زنگ هفته تربیت بدنی روز ۲۶ مهر ماه در مدارس استان به صدا در خواهد آمد، بیان کرد: با توجه به ارج نهادن به مقام والا و ارزنده شهیدان انقلاب اسلامی، سرلوحه فعالیت جامعه ورزش همدان در هفته تربیت بدنی و ورزش یادآوری رشادت شهدا است و به همین دلیل در اولین روز از هفته تربیت بدنی ورزش، جامعه ورزش استان در مزار شهدا حضور یافته و با نثار گل به این افتخارآفرینان برنامه‌های فرهنگی ورزشی اداره کل آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری دومین جشنواره و نمایشگاه تخصصی عزت و پیشرفت، گفت: این نمایشگاه با حضور شرکت‌های دانش بنیان، تخصصی و عمرانی در حوزه ورزش، شرکت‌های تولیدی ورزش، هیات‌های ورزشی، رسانه‌ها، باشگاه‌های خصوصی و دولتی و همه کسب و کارهای فعال در حوزه ورزش از ۲۴ تا ۲۷ مهرماه در سالن شش هزار نفری شهید سلیمانی همدان برگزار خواهد شد.

افتتاح ۶ طرح ورزشی

وی با اشاره به بهره برداری از ۶ طرح ورزشی در هفته تربیت بدنی امسال، گفت: در این هفته سالن ورزشی روستای باباقاسم، سه زمین روستایی در قاسم آباد لک لک اسدآباد، طویلان سفلی و چنار علیا اسدآباد، زمین چمن مصنوعی فامنین و زمین چمن روستای چیشین همدان بهره برداری می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با تاکید بر ایجاد نشاط همگانی در برنامه‌های هفته تربیت‌بدنی یادآور شد: تقویت نشاط همگانی در بین آحاد جامعه سرلوحه اجرای برنامه‌ها است و قصد داریم همایش بزرگ ورزش صبحگاهی را با همکاری هیات ورزش های همگانی استان همدان در این هفته برگزار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری کیفی برنامه ها باید در راس برنامه‌ها قرار بگیرد و بر این اساس سعی بر اجرای برنامه‌ها با حداکثر ورزشکار است.

استان همدان دارای بیش از ۹۵ هزار ورزشکار در قالب ۵۲ هیات ورزشی است.

هفته تربیت بدنی همه ساله از ۲۶ مهر تا دوم آبان به منظور آشنایی جامعه با اهمیت و اثرات کاربرد ورزش در زندگی فردی و اجتماعی، اشاعه و توسعه و ترویج ورزش در خانه و خانواده و هدایت و ارشاد جامعه به ورزش‌های همگانی برگزار می‌شود.