نوشهر - ایرنا - کریم سلیمانی رییس پارک و فناوری مازندران روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت که شرکت های دانش بنیان با شناسایی فرصت ها و چالش ها و همچنین با استفاده از هوش مصنوعی برای جذب گردشگران خارجی و داخلی باهدف رونق اقتصادی و توسعه استان در تلاش است.

به گزارش خبرنگار گروه علمی ایرنا، هوش مصنوعی به عنوان هوشی که در انواع ماشین‌ها و ابزارآلات الکترونیک وجود دارد، در مقابل هوش انسان‌ امروزه در بسیاری حوزه‌ها نقش‌افرینی می‌کند.

هوش مصنوعی از دهه ۵۰ میلادی و زمانی که مطرح شد و جایگاه دانشگاهی یافت تا امروز فراز و فرودهای مختلفی را طی کرده، به فضاهای دانشگاهی راه یافت، عده‌ای با آن موافقت و عده‌ای مخالفت کردند و برخی مانند هر فناوری جدید دیگری آن را شامل فرصت‌ها و تهدیدهای متنوع دانستند.

اما در نهایت این فناوری نیز مانند بقیه فناوری‌ها خود را به جوامع بشری اثبات کرد و امروزه کاربست آن در همه بخش‌های مختلف زندگی همچنین تحولات سریع این فناوری باعث شده کشورهای مختلف برای سرمایه‌گذاری در آن و تدوین و تصویب قوانین مرتبط این حوزه با هم رقابت کنند.

مازندران به ویژه خطه غربی این استان به خاطر برخورداری از موقعیت های ممتازی مانند مجموعه گردشگری ، اقامتی ، تفریحی و رفاهی در شهرهای نمک آبرود چالوس و رامسر ، همسایگی با دریا و جنگل ، بوستان های جنگلی نظیر سی سنگان ، پارک جنگلی نور ، آثار تاریخی ، فرودگاه های رامسر و نوشهر ، بنادر ، کاخ موزه کاخ موزه و چشمه های آبگرم رامسر و قرار گرفتن در مبادی ورودی آزاد راه تهران - شمال ، روستاهای بکر و دست نخورده و دیگر نقاط دیدنی و چشم نواز از دیرباز تاکنون خاستگاه میلیون ها مسافر و گردشگران داخلی و خارجی بوده است.