قم - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: در راستای ارتقا سطح تولید و اشتغال استان، روند واگذاری زمین به متقاضیان و سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی قم در جریان است.

وحید آشتیانی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این استان با داشتن زیرساخت‌های لازم از جمله دسترسی به شبکه‌های حمل و نقل، نزدیکی به مراکز توزیع و بازار مصرف و نیروی کار مستعد، یکی از مناطق مطلوب برای سرمایه‌گذاری صنعتی به شمار می‌رود.

وی افزود: قم به عنوان یکی از استان‌های کلیدی در کشور، ظرفیت‌های بالقوه‌ای برای توسعه صنایع گوناگون از جمله صنایع غذایی، خودرو، نساجی و فناوری اطلاعات دارد که باید به نحو احسن مورد استفاده قرار گیرد.

آشتیانی در ادامه به اهمیت اشتغالزایی در استان قم پرداخت و تاکید کرد: افزایش واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی نه تنها به رونق تولید کمک می‌کند بلکه به رشد و توسعه اشتغال در منطقه نیز می‌انجامد؛ هدف ما این است که با ایجاد شرایط مناسب، بتوانیم اشتغال پایدار و باکیفیت در استان قم را فراهم کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم با اشاره به همکاری نزدیک مسئولان استان با بخش خصوصی، گفت: این تعامل سازنده بین دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی به بهبود وضعیت تولید و در نهایت به شکوفایی اقتصادی استان قم کمک خواهد کرد.

گفتنی است با ادامه واگذاری زمین و ارائه تسهیلات توسط بانکها و مشوقات دستگاه‌های دولتی، به نظر می‌رسد که استان قم در آستانه یک تحول بزرگ صنعتی و اقتصادی قرار دارد که می‌تواند تأثیرات مثبت زیادی بر زندگی مردم و اقتصاد منطقه داشته باشد. سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان می‌توانند با ورود به این فضا، نقش بسزایی در پیشبرد اهداف اقتصادی استان ایفا کنند.

به گزارش ایرنا، یکی از مهمترین اولویت‌های تعیین شده برای پذیرش سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی قم، جذب فعالان حوزه تولید پوشاک ایرانی اسلامی و گسترش توان تولید و تامین محصولات مورد نیاز کشور در این حوزه مهم اقتصادی و فرهنگی است.

شهرک‌های صنعتی قم امکانات فنی و زیرساختی مناسبی برای فعالیت‌های تولیدی در حوزه‌های مختلف دارند و سرمایه‌گذاران با استفاده از این ظرفیت و نیز نزدیک بودن این شهرک‌ها به پایتخت و عمده بازارهای مصرف کشور و همچنین صادرات به کشورهای هدف می‌توانند فعالیت اقتصادی سودآوری را در این استان ایجاد کنند.

شایان ذکر است استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، شهاب (چاپ و نشر)، سلفچگان، محمودآباد، ثامن الائمه (ع)، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد و در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قم نزدیک به ۲ هزار واحد بهره‌بردار با اشتغال بیش از ۵۷ هزار نفر در رشته صنعت های مختلف مشغول تولید هستند.