بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه گفت: اربعین سال ۶۱ هجری قمری، امروز به عنوان یک مسأله جهانی، بین المللی و هدفمند تبدیل شده و مظلومان عالم که از ظلم ستمگران به ستوه آمده‌اند به اربعین حسینی پناهنده می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی روز دوشنبه در مراسم تجلیل از خدمتگزاران و مدیران اجرایی مواکب و رانندگان اربعین حسینی در استان افزود: واقعه اربعین با قلم، بیان، اعداد و ارقام قابل گزارش دادن نیست زیرا این وجود مقدس از اول خلقت آدم و بر لسان انبیا و اولیا، ائمه هدی و رسول گرامی اسلام یک استثنای تاریخی است.

وی ادامه داد: برای هیچکدام از انبیا و اوصیا اربعین نداریم اما وقتی نوبت به امام حسین (ع) می‌رسد یکی از علائم انسان مومن، زیارت اربعین بوده که تثبیت شده است.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه حرارت محبت امام حسین (ع) در دل‌ها سرد نمی‌شود تصریح کرد: اربعین منحصر به مسلمانان یا کشور خاصی نیست بلکه از سراسر جهان مردم همه ساله در این مراسم شرکت می‌کنند و مابقی به عنوان جاماندگان خود را وصل می‌کنند.

وی عنوان کرد: امروز حتی از کشورهای غربی کشیش مسیحی خود را به کربلا می‌رساند و صلیب را کنار زده و بر خاک سجده می‌کند پس مسئولان مواکب اربعین به عنوان شیفتگان عشق به حسین این امتیاز را گرفته‌اند و بدون شک اجر و پاداش آن را از خدا می‌گیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی خطاب به دست اندرکاران اربعین با بیان اینکه باید خدا را شاکر باشید که عشق به اباعبدالله را اینگونه در سطح جهان به نمایش گذاشته‌اید گفت: مردم به صورت هدفمند از دور دنیا در این مراسم جمع می‌شوند و آنجا آدرس مهدی صاحب الزمان (عج) را به عنوان منجی عالم از حسین می‌گیرند.

وی تاکید کرد: کربلا یک نقطه جغرافیایی یا عاشورا یک نقطه خاص تاریخی نیست بلکه یک جریان است و فرو نمی‌نشیند، انقلاب شکوهمند اسلامی ایران نیز به عنوان زمینه ساز آن ظهور است که امروز همه جهان در مقابلش ایستاده‌اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به نقش تمدنی پیاده روی اربعین بیان کرد: جامعه‌ای می‌تواند ادعای تمدن کند که افرادش از خود گذشته و بدون منت در راه عشق به خدا و ولایت به بندگان خدا خدمت کنند.

وی ادامه داد: در کجای دنیا غیر از جریان حسین، ائمه اهل بیت و اربعین حسینی مردم در خدمت رسانی به نوع بشر فعال هستند و هر فردی در هر جایگاه و مقامی با افتخار در خدمت زائران است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی اظهار کرد: بدون شک این جامعه تمدن ساز است نه آنهایی که هر جا قدم گذاشتند جز خون ریزی، تخریب، ویرانی، ظلم و ستم و نابودی ملت اقدامی نکردند.

وی عنوان کرد: دنیا اگر به دنبال تمدن است باید با این زیرساخت وارد شود وگرنه آنهایی که از انسان گرگ می‌سازند یا مانند سگ درنده به جان انسان‌ها افتاده یا با هواپیمای جنگی به دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، مساجد و جمعیت مردم حمله می‌کنند وحشی‌ترین نوع تمدن را دارند.

امام جمعه بیرجند تاکید کرد: خدماتی که توسط رانندگان و مسئولان مواکب به زائران اربعین ارایه می شود یک امر ماندنی بوده و از بین نمی‌رود، مساله الهی است و ما در این جهت هیچ نقشی جز اظهار عجز نداریم.