اهواز – ایرنا – پوستر نخستین همایش ملی "مراقبت از خاک" روز دوشنبه با حضور جمعی از اساتید و کارشناسان حوزه خاک در اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان رونمایی شد.

به گزارش ایرنا مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان روز دوشنبه در این آیین، روش‌های بازسازی پاکسازی و رفع آلودگی شیمیایی فیزیکی و زیستی و احیای خاک‌های آلوده، شناسایی و ارزیابی ریسک آلودگی خاک‌های کشور، کاربرد فناوری‌های نوین، دانش‌بنیان و هوش مصنوعی در پایش حفاظت و پاکسازی خاک های آلوده، بررسی اثرات آلودگی‌های نفتی بر خاک و راهکارهای پیشگیری از آلودگی خاک در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی را از جمله محورهای این همایش ملی عنوان کرد.

داود میرشکار افزود: نقش پیشگیری از آلودگی خاک در حفاظت و مدیریت تنوع زیستی در خاک قوانین و مقررات و الزامات حقوقی ملی و بین المللی حفاظت و مدیریت خاک، سیاست‌ها و استراتژی‌های ملی و بین‌المللی حفاظت و مدیریت خاک، تغییرات اقلیمی حفاظت و مدیریت خاک، شیوه‌های ارزش‌گذاری اقتصادی خاک، همکاری‌های بین المللی در حفاظت و مدیریت خاک از دیگر موضوعاتی است که در این همایش مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

به گفته وی این همایش سیزدهم آذر ماه سال جاری همزمان با روز جهانی خاک برای نخستین در اهواز برگزار می‌شود و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت اطلاع رسانی همایش به آدرس www.soildaykhz.ir مراجعه کنند.