تهران- ایرنا- دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران با حضور دستیار اجتماعی رئیس‌جمهور، سرپرست دانشگاه تهران و با هدف ارتباط بیشتر دانشجویان با فضای کار و ارائه ۷۰۰ فرصت شغلی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه علمی ایرنا، دومین نمایشگاه کار از امروز (دوشنبه) آغاز شد و تا پنجشنبه ( ۲۳ تا ۲۵ مهر ماه) در محل مصلی دانشگاه تهران در حال برگزاری است. این نمایشگاه قرار بود مردادماه برگزار شود اما به دلیل سانحه بالگرد رئیس‌جمهور و شهادت وی و همراهانش تا امروز به تعویق افتاد. هدف از برگزاری این نمایشگاه ارتباط بیشتر دانشجویان با صنعت و فرصتی برای مهارت‌آموزی دانشگاه‌ها است.

نخستین نمایشگاه کار دانشگاه تهران خرداد ماه سال ۱۴۰۲ با حضور وزیر سابق علوم تحقیقات و فناوری و وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

دبیر نمایشگاه کار دانشگاه تهران در این مراسم گفت: هدف از برپایی این نمایشگاه رویارویی کارجویان و کارفرمایان است تا با هم تعامل داشته باشند و دانشجویان با الزامات و نیازهای بازار کار آشنا شوند، همچنین دانشجویان تجارب ارزشمندی را کسب کنند.

فرشته امین افزود: یکی از وجوه تمایز نمایشگاه امسال با سال گذشته از لحاظ کمی و حضور شرکت‌ها و سازمان‌هاست، تعداد سازمان‌های حاضر در نمایشگاه افزایش یافته و در این دوره ۱۰۰ سازمان حضور دارند. همچنین سازمان ها تنوع بیشتری دارند و برای دانشجویان علوم انسانی نیز فرصت شغلی معرفی شده است.

در این دوره از شرکت هایی دعوت شده که ارزیابی از وضعیت دانشجویان و استعدادیابی آنها داشته باشند تا کارجویان بتوانند آنها را به سازمان ها ارائه کنند.

وی ادامه داد: امسال ۷۰۰ فرصت شغلی در نمایشگاه داریم؛ در حالی که سال گذشته ۵۰۰ فرصت شغلی در نمایشگاه داشتیم. امیدواریم دانشجویان با حضور در نمایشگاه و استفاده از این تجربه، شرایط ورود به بازار کار و صنایع را کسب کنند. افزایش سطح اشتغال پذیری و ایجاد شرایط استخدامی برای کارجویان هدف اصلی برگزاری نمایشگاه است.