شهرکرد- ایرنا- رونمایی از پرتره شهید مدافع حرم، ساماندهی گلزارهای شهدا، بداهه‌نویسی اشعار حافظ و موفقیت جشنواره ملی شعر طنز از مهمترین اخبار فرهنگی و هنری چهارمحال و بختیاری در روز دوشنبه ۲۳ مهرماه است.

به گزارش ایرنا، پرتره شهید مدافع حرم علیرضا جیلان از شهدای مدافع حرم در چهارمحال و بختیاری از سوی حوزه هنری در شهرکرد رونمایی شد.

احمدرضا باقری مسوول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری در همین خصوص گفت: خانه طراحان فیروزه حوزه هنری استان به منظور معرفی چهره‌های شاخص استان اقدام به طراحی پرتره‌های هنری کرده است و تاکنون توانسته بیش از ۲۰ پرتره از شهدای استان و چهره‌های اثر گذار هنری، تاریخی و اجتماعی استان را طراحی و منتشر کند.

شاعر چهارمحال و بختیاری برگزیده جشنواره ملی شعر طنز "دادخند"

رییس گروه امور فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: دومین جشنواره ملی شعر طنز عدلیه با نام "دادخند" در سه بخش عمومی مرتبط با «فرهنگ همراه» ناظر بر آسیب‌های تلفن همراه، بخش «قوه قوی» مرتبط با مسائل حوزه قضایی و بخش دیگری در رابطه با مواجهه مردم با قوه قضاییه برگزار شد که آرزو علیدوستی بانوی شاعره استان با نظر داوران این جشنواره در جمع برگزیدگان این رویداد قرار گرفت.

مهدی طهماسبی افزود: سروده علیدوستی از میان ۳۶۵ اثر دریافتی از ۱۴۲ شرکت‌کننده در دبیرخانه جشنواره دادخند به عنوان یکی از گزینه‌های شایسته تقدیر انتخاب شد.

وی با بیان اینکه ناصر فیض و عباس احمدی از شاعران طنزپرداز برجسته کشور داوری آثار رسیده به جشنواره دادخند را برعهده داشتند، یادآور شد: بنا به نظر داوران درمجموع ۱۹ اثر به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند که ۱۰ اثر شایسته تقدیر ویژه و ۹ اثر نیز در سه بخش جشنواره به عنوان نفرات اول تا سوم برای تجلیل معرفی شدند.

بداهه‌نویسی اشعار حافظ به قلم خوشنویسان فارسانی

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فارسان گفت: هم‌زمان با هفته فرهنگی لسان‌الغیب حافظ شیرازی و به مناسبت روز بزرگداشت این شاعر نامدار ایرانی، ۶۰ نفر از هنرمندان خوشنویس این شهرستان در برنامه بداهه‌نویسی، بخشی از اشعار این شاعر پارسی‌گوی را هنرمندانه به رشته تحریر درآوردند.

اسفندیار امیریان با بیان اینکه این برنامه با همکاری انجمن خوشنویسی فارسان در فرهنگسرای این شهر برگزار شد، افزود: هنرآموختگان و استادان خوشنویسی شرکت‌کننده در برنامه بداهه‌نویسی، اشعار حافظ را با خطوط نستعلیق، ثلث و شکسته و در قالب‌های کتابت، چلیپا، قطعه و سیاه‌مشق بر کاغذ نقش بستند.

ساماندهی ۳۸ گلزار شهدای استان در دست احداث

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری گفت: ۳۰۷ گلزار مطهر شهدا در استان وجود دارد که از این تعداد ساماندهی ۳۸ گلزار در دست اقدام و تعداد ۶۵ گلزار باقی مانده است.

صابر خسروی با بیان اینکه سازماندهی گلزارهای شهدای استان معطل تامین اعتبار است گفت: گلزارهای مطهر شهدا نماد عزت و سربلندی کشور و کانون ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه هستند که تسریع در امر ساماندهی گلزار شهدا در دستور کار قرار دارد.

کتاب و آلبوم موسیقی «شُدَستیم» در شهرکرد رونمایی و معرفی شد

آیین رونمایی و معرفی آلبوم موسیقی شُدَستیم اثر نبیل یوسف شریداوی با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر و علاقه‌مندان به موسیقی در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد برگزار شد.

در این آیین، علاوه بر سخنرانی استادان موسیقی، قطعاتی از آلبوم شدستیم نیز با حضور نبیل یوسف شریداوی، علی قدیری و علیرضا فدایی هنرمند و نوازنده دف چهارمحال و بختیاری به اجرا درآمد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با ۱۲ شهرستان حدود یک میلیون نفر جمعیت است.