تبریز - ایرنا - استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه ما مجری گفتمان دولت وفاق ملی در استان هستیم، گفت: در انتصاب ها باید به جوانان میدان دهیم تا برای آینده، مدیران مجرب، متخصص و کاربلد تربیت کنیم.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، بهرام سرمست در دیدار با اعضای ستادهای انتخاباتی دکتر پزشکیان در آذربایجان شرقی، اظهارکرد: تمام تلاش ما این است که دولت وفاق ملی به عنوان یک جریان و سیر تاریخی موفق باشد و همه برای تحقق این مهم وظیفه داریم.

وی افزود: در تاریخ این مرز و بوم افراد و چهره‌های زیادی نقش‌آفرینی کرده‌اند که تاثیر اقدامات و اندیشه‌های آنان امروز دیده می‌شود.

سرمست گفت: آذربایجان در تاریخ معاصر این کشور همواره خط‌شکن بوده است و آخرین مورد آن در انتخاب دکتر پزشکیان به ریاست جمهوری اتفاق افتاد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه گفتمان دکتر پزشکیان منحصر به خود ایشان است، افزود: ما امروز مجری گفتمان این دولت یعنی وفاق ملی هستیم، اما گاهی از وفاق ملی سوءبرداشت می‌شود و باید بین وفاق و نفاق تفاوت قائل شویم.

وی خطاب به اعضای ستادهای انتخاباتی دکتر پزشکیان با بیان اینکه شما در انتخابات ریاست جمهوری نقش آفرینی کردید، گفت: باید از دکتر پزشکیان هم تشکر ویژه کنیم که در این شرایط سخت تاریخی وارد میدان شد.

سرمست تاکید کرد: اکنون در وضعیتی هستیم که باید کار عملی انجام دهیم تا مردم ثمره انتخاب دکتر پزشکیان را به عینه ببینند؛ هرچند حرکت در این مسیر دشوار است و نیاز به همدلی و هم‌افزایی دارد.

مجمع مشورتی توسعه استان تشکیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه به عنوان استاندار، موظف به حفظ سرمایه‌های اجتماعی هستم، گفت: در این راستا مجمع مشورتی توسعه استان و متناظر آن در شهرستان‌ها تشکیل می‌شود و این مجمع باید دارای حلقه‌های مشورتی تخصصی باشد.

سرمست با اشاره به ملاک انتصاب مدیران در دولت چهاردهم، گفت: در خصوص مدیران فعلی براساس ۲ شاخص اعلامی یعنی کارنامه و برنامه عمل خواهیم کرد؛ چه‌ بسا مدیری از نظر سیاسی مورد قبول بنده نباشد، اما کارنامه عملکردی او مقبول باشد.

وی افزود: در مورد برنامه نیز مدیران باید برنامه داشته باشند و بتوانند از آن دفاع کنند.

سرمست با بیان اینکه ما بداخلاقی‌های زیادی دیده‌ایم، اما نباید بداخلاقی کنیم و این کار را نخواهیم کرد، گفت: در عزل و نصب‌ها حتما از صاحب‌نظران مشورت خواهیم گرفت، اما در کمال احترام، تصمیم‌گیری در این خصوص برعهده مدیریت ارشد استان است.

وی تاکید کرد: باید در انتصاب‌ها به دنبال جوان‌ها باشیم تا برای سال‌های بعد، نیروی انسانی کاردان و مجرب و متخصص تربیت کنیم.

سرمست افزود: در مورد بانوان نیز به حضور آنان در عرصه مدیریت متناسب با ظرفیت‌هایشان معتقد هستم.

در این دیدار تعدادی از مسئولان و اعضای ستادهای انتخاباتی دکتر پزشکیان در آذربایجان شرقی دیدگاه‌های خود را در خصوص مسائل مختلف استان مطرح کردند.