تهران- ایرنا- «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خطاب به مقامات رژیم صهیونیستی، حملات این رژیم علیه نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) را «غیرقابل قبول» دانست.

به گزارش ایرنا به نقل از یورو نیوز، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تکرار موضع مقامات این اتحادیه در محکومیت حملات رژیم اسرائیل به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان تاکید کرد که چنین حملاتی کاملا غیرقابل قبول است.

یونیفل یک ماموریت بین المللی است که توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد در سال ۱۹۷۸ برای بازگرداندن صلح و امنیت در جنوب لبنان، نزدیک مرز اسرائیل و اراضی اشغالی، تأسیس شد. ۱۰هزار نیروی نظامی حافظ صلح از ۵۰ کشور جهان از جمله ۱۶ کشور اتحادیه اروپا به لبنان اعزام شده‌ است.

رژیم اسرائیل ادعا کرده است که یونیفل به عنوان سپر انسانی برای حزب الله عمل می‌کند و خواستار حذف فوری آن از جنوب لبنان شده است.

بورل صبح روز دوشنبه قبل از رفتن به نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ گفت: «کار یونیفل بسیار مهم است. حمله به نیروهای سازمان ملل کاملا غیرقابل قبول است.»

یونیفیل طی بیانیه‌ای گفت که نظامیان اسرائیلی با تخریب یکی از پایگاه‌هایش حداقل ۱۵ نفر را زخمی کرده‌اند.

نتانیاهو در یک پیام ویدئویی از آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد خواست که نیروهای یونیفیل را از منطقه خارج کند.

بورل در سخنانش ضمن انتقاد از نتانیاهو تاکید کرد که یونیفل تحت فرمان مستقیم شورای امنیت سازمان ملل متحد است و ارتباطی با شخص دبیر کل این سازمان ندارند.

بورل به خبرنگاران گفت: «من می‌خواهم به همه یادآوری کنم که این دبیر کل سازمان ملل نیست که در مورد ماندن یا نماندن نیروهای یونیفل تصمیم می‌گیرد و شورای امنیت باید این نوع تصمیمات را بگیرد.»

در نشست بروکسل نیز اکثر وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا حمله رژیم اسرائیل به نیروهای یونیفل را غیرقابل قبول خطاب کردند.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه دوم مهر حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد.

طبق گزارش وزارت بهداشت لبنان، این حملات تا این لحظه بیش از ۲ هزار شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است.

حزب‌الله لبنان نیز در مقابل هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرد؛ عملیات‌های خود علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داد و طی روزها و ساعت های گذشته با پرتاب صدها موشک، مواضع رژیم صهیونیستی را موشک باران کرد.