تهران- ایرنا- نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر در تماس تلفنی با رئیس پارلمان لبنان بر ضرورت توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و کاهش تنش‌ها تأکید کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر در تماس تلفنی با «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان نگرانی قطر درباره تحولات لبنان را بیان کرد.

وزارت خارجه قطر اعلام کرد که آل ثانی در این تماس تلفنی ضمن بررسی آخرین تحولات لبنان و راهکارهای کاهش تنش در این کشور، بر حمایت دوحه از تلاش‌های مربوط به دستیابی به آتش‌بس در لبنان تأکید کرد.

وزیر خارجه قطر گفت: اولویت ما انجام تلاش‌های لازم برای توقف تجاوزات علیه لبنان و کاهش تنش‌ها و تقویت امنیت در منطقه است.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه دوم مهر حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که تا این لحظه همچنان ادامه دارد.

طبق گزارش وزارت بهداشت لبنان، حملات تا این لحظه بیش از ۲ هزار شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است.

حزب‌الله لبنان در مقابل هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرده است؛ حزب الله از همان دقایق اولیه، عملیات‌های متعدد علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داد و طی روزها و ساعت های گذشته با پرتاب صدها موشک، مواضع رژیم صهیونیستی را موشک باران کرد.

حزب‌الله لبنان اخیرا با انتشار یک اینفوگرافیک اعلام کرد که از هشتم اکتبر ۲۰۲۳ تا هشتم اکتبر ۲۰۲۴ (۱۷ مهرماه ۱۴۰۲ تا ۱۷ مهرماه ۱۴۰۳) در مجموع سه هزار و ۱۹۴ عملیات علیه مواضع نظامی و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال سرزمین‌های اشغالی انجام داده است.