تهران - ایرنا - معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در حکمی «هادی کیادلیری» را به عنوان سرپرست معاونت آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست منصوب کرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، در متن حکم شینا انصاری به هادی کیادلیری آمده است: نظر به شایستگی‌های عمومی و تخصصی و تجربه‌های مدیریتی جنابعالی، به‌موجب این حکم به سمت سرپرست معاونت آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست منصوب می‌شوید.

انتظار می‌رود ضمن پایبندی به گفتمان دولت چهاردهم، رعایت اصولی چون توافق‌سازی، تخصص‌گرایی، جلب مشارکت مردمی، شفافیت و پیشگیری از تعارض منافع و فساد را در طول دوره مسئولیت‌تان مورد توجه قرار دهید.

همچنین لازم است به منظور انسجام‌بخشی به فعالیت‌ها بر اساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست، تکالیف برنامه هفتم توسعه کشور و سایر قوانین و اسناد بالادستی برنامه عملیاتی این حوزه را در سریع‌ترین زمان ممکن تهیه و ارایه نمایید.

بازنگری شیوه‌نامه همکاری با سازمان‌های مردم‌نهاد با هدف افزایش شفافیت، گستردگی بیشتر و هدفمندشدن همکاری‌ها، تدوین شیوه‌نامه جلب همکاری‌های مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها در حوزه محیط زیست به منظور پیشگیری از فساد و رعایت موازین محیط زیستی، تقویت همکاری با نهادهای آموزشی و علمی، همکاری مستمر با سایر معاونت‌ها به منظور تهیه پیوست اجتماعی و آموزشی طرح‌های مهم سازمان و توجه به توان‌افزایی بدنه کارشناسی، جانشین‌پروری و استفاده از ظرفیت‌های تخصصی همکاران سازمان در برنامه عملیاتی آن معاونت مورد انتظار است.

کیا دلیری دکترای تخصصی جنگلداری و رییس کارگروه منابع طبیعی و تنوع زیستی کمیته کشاورزی، محیط زیست وآب، مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضو هیئت علمی تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران، معاونت دانشکده منابع طبیعی و کشاورزی واحد علوم و تحقیقات تهران و رئیس انجمن جنگلبانی ایران را در کارنامه کاری خود دارد.

توجه به محیط‌زیست شاخص توسعه یافتگی جوامع امروزی است

آیین تکریم و معارفه نورالله مرادی معاون سابق و سرپرست معاونت آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست امروز دوشنبه با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست، برگزار شد.

هادی کیادلیری سرپرست معاونت آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در این مراسم گفت: امروزه توسعه یافتگی جوامع به توجه آن جامعه به محیط زیست بر می‌گردد بر این اساس افزایش آگاهی محیط زیستی در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به لزوم استفاده از تجربیات و برنامه های مدیران اسبق سازمان، اظهار داشت: مشکلات محیط زیست و منابع طبیعی کشور به قدری زیاد است که اولویت بندی آن را سخت می کند و این تنها مساله ما نیست بلکه مساله تمام کشورهای دنیا محسوب می‌شود.

کیادلیری با اشاره به اینکه مسیر توسعه از استفاده بهینه از تجربیات گذشتگان می گذرد، افزود: در مرحله ای از توسعه قرار داریم که شرایط را برای ما استثنایی کرده است و کوچکترین غفلت در این زمینه صدمات جبران ناپذیری به ما خواهد زد که برخی از نمونه های آن نیز قابل مشاهده است.

سرپرست معاونت آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست، تصریح کرد: بی‌توجه به مسائل بوم‌شناسی در کشور فاجعه بار است و نمونه بارز آن دریاچه ارومیه است و این نشان می دهد که ملاحظات محیط زیستی باید در اولویت تصمیمات دولت ها باشد.

کیادلیری، آگاهی دادن به مردم برای دستیابی به امر توسعه را بسیار مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: آگاهی می تواند مسئولیت پذیری بیاورد و این مولفه در دستور کار جدی ما قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: امروزه توسعه یافتگی جوامع به توجه آن جامعه به محیط‌زیست برمی‌گردد و فرهنگسازی و توجه به رفتار فردی کلید توسعه در رفتارهای جمعی ما خواهد بود.

سرپرست معاونت آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: آموزش و مشارکت اجتماعی دو بال پرواز محیط زیست هستند و ما باید سعی کنیم مشارکت مردم به معنای سهیم کردن مردم در قدرت باشد نه مشارکت انفعالی و نمایشی و ما وظیفه داریم این امر را به نحو احسن انجام دهیم.