کرمان - ایرنا - شهردار کرمان گفت که دومین جشنواره ملی نان کامل طی روزهای ۲۴ تا ۲۹ مهرماه جاری با حضور تولیدکنندگان هنرمند ۲۷ استان ایران در بوستان مادر این شهر برپا می‌شود.

به گزارش ایرنا، محسن تویسرکانی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: سال گذشته ۲۰ استان در جشنواره نان کرمان حضور داشتند که امسال با استقبال خوب؛ مشارکت بیشتری را شاهد خواهیم بود.

وی ابراز امیدواری کرد جشنواره نان کامل با استقبال مردم طی روزهای ۲۴ تا ۲۹ مهر در محل پارک مادر کرمان از ساعت ۱۷ تا ۲۱ برگزار شود.

وی تصریح کرد: مهمترین هدف از برگزاری این جشنواره ارتقای سلامت شهروندان از طریق پخت نان کامل و سالم است ضمن اینکه برگزاری چنین جشنواره هایی باعث معرفی فرهنگ استان کرمان و پویایی و شادابی جامعه می شود.

شهردار کرمان بیان کرد: آشنایی با موسیقی اقوام و آیین های این خطه ایران در دستور کار برنامه ریزان قرار دارد و در پیوست جشنواره برگزاری همایش های تخصصی مانند نان کامل و سالن آموزش پخت با حضور اساتید و متخصصان طب برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: در جشنواره نان کرمان ۲۰۰ عدد از انواع نان کشورمان معرفی می شود ضمن اینکه ۱۵ نوع نان شهرستانهای استان کرمان نیز عرضه خواهد شد.

تویسرکانی ادامه داد: اجرای تئاتر و کارناوال شادی کودک، دعوت از هنرمندان کشوری، جشن‌های شبانه همراه با تجلیل از برخی نانوایان و برنامه‌های مختلف فرهنگی و مسابقه عکاسی از جمله برنامه های جنبی این رویداد محسوب می شود.

وی تاکید کرد: ارزیابی ها جشنواره سال گذشته نشان می دهد که افزون بر ۸۵ درصد رضایت مندی ایجاد شد اما باید مسیر (کیفی) را مستمر طی کنیم و به یک یا ۲ رویداد بسنده نکرد.

شهردار کرمان با یادآوری برگزاری جشنواره نان کامل با همکاری دستگاه های مختلف اظهار کرد: یکی از رسالت‌های شهرداری کرمان پرداخت به موضوعات اجتماعی است و آمادگی داریم با سازمان ها و سایر بخش ها (دولتی و خصوصی) موضوع تولید نان کامل را دنبال کنیم.

وی با اشاره به مشارکت نانوایان در صحنه های مختلف سیاسی و اجتماعی کشور نظیر دفاع مقدس گفت: در کشور ۷۰۰ نانوای شهید داریم و در این جشنواره یادمانی با عنوان شهدای نانوا در محل برگزاری جشنواره برپا خواهد شد و از نانواهای عزیزی که در جنگ تحمیلی مثل گردان نانوایان خانوک شرکت داشتند، تقدیر می‌شود.

تویسرکانی افزود: در دومین جشنواره ملی نان؛ قدیمی‌ترین نانوایی استان کرمان واقع در شهرستان کوهبنان نیز به عنوان یک اثر ملی تثبیت خواهد شد.

نخستین جشنواره ملی نان کرمان ۱۱ تا ۱۴ مهر ۱۴۰۲ در کرمان برگزار شد.