تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه سریلانکا در نشستی با دیپلمات‌های مستقر در کلمبو اعلام کرد که کشورش تصمیم دارد برای عضویت در گروه اقتصادهای نوظهور موسوم به بریکس و بانک توسعه جدید درخواست دهد.

به گزارش دوشنبه ابرنا از روزنامه نیوز فرست، ویجیتا هرات وزیر امور خارجه سریلانکا در دیدار با دیپلمات‌های خارجی مقیم در کلمبو اعلام کرد که کشورش تصمیم گرفته برای عضویت در گروه بریکس و بانک توسعه جدید (NDB) درخواست دهد.

وی همچنین اعلام کرد که به دلیل انتخابات پیش‌رو، وی و رئیس‌جمهور سریلانکا قادر به حضور در اجلاس بریکس که در تاریخ ۲۳ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۴ (سوم و چهارم آذر) که در کازان روسیه برگزار می‌شود، نخواهند بود و به جای آن، دبیر وزارت امور خارجه سریلانکا نمایندگی این کشور را در اجلاس بر عهده خواهد داشت و درخواست عضویت سریلانکا را به طور رسمی مطرح خواهد کرد.

وزیر امور خارجه سریلانکا همچنین افزود که با همتایان خود در کشورهای عضو بریکس مکاتباتی انجام داده و از آنها برای حمایت از درخواست سریلانکا برای عضویت در این گروه کمک خواسته است.

وی تاکید کرد که سریلانکا، بریکس را یک همکاری موثر برای تحقق اهداف مشترک در زمینه همکاری‌های سودمند، صلح و توسعه، از طریق تقویت چندجانبه‌گرایی در چارچوب منشور سازمان ملل متحد می‌داند.