تهران - ایرنا - سرپرست پژوهش و فناوری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: این سازمان طی نیمه نخست امسال، ۲۳ طرح پژوهشی کاربردی در بخش معدن و صنایع معدنی تصویب و بخش قابل توجهی از قراردادهای آن را منعقد کرده است.

به گزارش ایرنا از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، فرهاد فرشاد روز دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ با بیان اینکه ایمیدرو برای اجرای طرح های پژوهشی در نیمه نخست ۱۴۰۳، حدود ۶۶۲ میلیارد ریال هزینه کرده است، گفت: از طرح های پژوهشی تصویب شده، قراردادهای ۱۵ طرح پژوهشی به طور مستقیم توسط ایمیدرو منعقد شده است.

وی افزود: همچنین طی این مدت، ۶ طرح پژوهشی دیگر در راستای مصوبه تفویض فعالیت های سامانه ساتع (سامانه اجرایی عرضه و تقاضای پژوهشی)، از سوی شرکت ملی فولاد ایران و ۲ طرح پژوهشی دیگر توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران عقد قرارداد شده است.

سرپرست پژوهش و فناوری ایمیدرو با اشاره به اینکه این سازمان در راستای بهره مندی از توانمندی های دانشگاه برای رفع چالش های بخش معدن و صنایع معدنی اقدام کرده است، گفت: بخش قابل توجهی از قراردادهای منعقده در جهت اجرای طرح های پژوهشی، به طور مستقیم با دانشگاه است.

وی ادامه داد: ارتقای همکاری با مراکز پژوهشی و شرکت های دانش بنیان نیز در طرح های پژوهشی، مورد توجه بوده است. طرح های یاد شده در صنایع طلا، فولاد، آلومینیوم، آنتیموان و نیز حوزه های اچ اس ایی (بهداشت، ایمنی و محیط زیست)، زیرساختی، هوش مصنوعی، اکتشاف، بهره وری، پرعیارسازی باطله ها و غیره است.