تهران بزرگ - ایرنا - رییس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به افتتاح گالری آثار استاد کمال‌الملک در خانه اتحادیه تهران گفت: شهر تهران موضوع ویژه بخشی از آثار منتخب به نمایش درآمده استاد هنرمند کمال‌الملک در گالری خانه طهران است.

سیداحمد علوی شامگاه دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از امروز ۳۰ اثر منتخب از کمال‌الملک در گالری خانه طهران به نمایش گذاشته شده و علاقه مندان می‌توانند از این آثار بازدید کنند.

وی در پاسخ به ضرورت برپایی این گالری با توجه به اینکه آثار هنرمند و نقاش برجسته ایران کمال‌الملک در سه موزه اصلی پایتخت نگهداری می‌شود، چیست؟ افزود: از آنجا که در هر کدام از این موزه ها تعدادی از آثار این نقاش معروف وجود دارد سعی کردیم تا آثار منتخبی از هر سه موزه توسط اساتید بزرگ کشور انتخاب و در این مکان تاریخی به نمایش در آیند.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه از مدتها پیش دغدغه اصلی ما بهره برداری از خانه اتحادیه بوده است، ادامه داد: این فاز نخست بهره برداری ما از این مجموعه تاریخی بود که با همکاری دو شرکت خارج شهرداری و سازمان زیباسازی انجام شد.

وی تاکید کرد: تصمیم گرفته شده تا این گالری از امروز به مدت دو ماه برقرار باشد و علاقه مندان و خانواده‌ها بتوانند از این مجموعه و آثار به نمایش درآمده در آن استفاده کنند.

علوی یادآور شد: همچنین قرار است تا ساعات بازدید از گالری اضافه شود تا خانواده‌ها بتوانند علاوه بر گالری از محوطه آن بهره‌مند شوند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا آثار به نمایش درآمده از هنرمند برجسته ایران نسخه اصلی است؟ گفت: بطور حتم اینها نسخه اصلی نیستند اما از نسخه های اصلی انتخاب و آماده سازی شده‌اند.

به گزارش ایرنا، امروز گالری آثار منتخب کمال الملک در خانه طهران واقع در مجموعه فرهنگی خانه اتحادیه افتتاح شد و به مدت دو ماه برقرار است.

علاوه بر این از ۱۷ سردیس مفاخر و شهدای برجسته ایرانی نیز در این خانه تاریخی رونمایی شد.