به گزارش روز سه شنبه ایرنا، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در ۴۰ کیلومتری تبریز واقع شده است و بیشتر دانشجویان تبریزی این دانشگاه از قطار برای رفت و آمد به دانشگاه استفاده می کنند ولی افزایش تقاضا و کاستی های این قطار باعث شده دانشجویان از وضعیت نامناسب این ریل باس ناراضی باشند.
مدیر عامل راه آهن کشور با اشاره به اینکه طرح ایجاد قطار شهری تبریز-آذرشهر، جزو برنامههای راه آهن کشوراست، گفت: این قطار با تخصیص ۲ رام قطار و تردد مستمر آن میتواند روزانه ۶ هزار مسافر بینشهری را جابهجا کند.
جبارعلی ذاکری با اشاره به اهمیت راهاندازی قطار تبریز - آذرشهر در کاهش بار ترافیکی جادهای و ایمنی مسافران گفت: امکانات زیرساختی و اقدامات اولیه طراحی و مطالعاتی این طرح آغاز شده است.
مدیر عامل راه آهن کشور همچنین در نشست بررسی طرح احداث قطار شهری تبریز -آذرشهر گفت: طرح ایجاد قطار شهری تبریز_آذرشهر، جزو برنامههای راه آهن کشور است که با تخصیص دو رام قطار و تردد مستمر آن ،میتواند روزانه شش هزار مسافر بینشهری را جابهجا کند. قطار شهری براساس پیگیریهایی که از طرف نمایندگان مجلس و مسئولان شهرستانی و استانی صورت می گیرد، این طرح، وارد فاز عملیاتی و اجرایی میشود.
ذاکری گفت: طرح راهاندازی قطار شهری تبریز _آذرشهر جزو برنامههای راهآهن کشور است
وی با اشاره به اهمیت راهاندازی قطار تبریز - آذرشهر در کاهش بار ترافیکی جادهای و ایمنی مسافران گفت: امکانات زیرساختی و اقدامات اولیه طراحی و مطالعاتی این طرح آغاز شده که میتواند روزانه شش هزار مسافر بین شهری را جابهجا کند.
مدیرعامل راهآهن کشور با اشاره به ظرفیتهای اقتصادی، تولیدی و صنعتی شهرستان آذرشهر، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت بالای اقتصادی و تولیدی این شهرستان، احداث انبار توشه در ایستگاه راهآهن شهید رهبری گوگان و یا سایر ایستگاههای راهآهن ضروری است.
ذاکری ادامه داد: شرکت راهآهن از ظرفیتهای سرمایهگذاری بخش خصوصی برای ایجاد انبار توشه حمایت میکند و زمین و سایر امکانات را در اختیار سرمایهگذاران و شرکتهای حملونقل قرار میدهد.
وی با تأکید بر ضرورت ساماندهی و ایمنسازی پل راهآهن در شهر تیمورلو، گفت: با توجه به حادثهخیز بودن پل راهآهن در بستر رودخانه گنبرفچای در شهر تیمورلو، این مکان باید بهصورت کارشناسی مطالعه و نسبتبه حل مشکلات آن اقدام شود.
افزایش تعداد رامهای قطار مسیر تبریز-تهران نیاز آذربایجان شرقی
بهرام سرمست استاندار آذربایجان شرقی هم در دیدار با مدیرعامل راه آهن کشور خواستار افزایش تعداد رامهای قطار مسیر تبریز-تهران و بالعکس شد.
بررسی مسائل و مشکلات جاری ایستگاههای قطار در سایر شهرستانهای آذربایجان شرقی نیز از دیگر محورهای این دیدار بود.
طرح برقی کردن راه آهن تبریز – دانشگاه شهید مدنی آذربایجان که نخستین طرح مشترک همکاری ایران و روسیه در حمل و نقل ریلی است به طول ۴۶ کیلومتر در مهرماه سال ۱۳۹۱ افتتاح شد و برای اجرای آن ۱۰ میلیون یورو هزینه شده است.
این طرح به منظور تسهیل جا به جایی دانشجویان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان و کارکنان شهرک شهید سلیمی اجرا شد و با راه اندازی قطار ریل باس تبریز – دانشگاه شهید مدنی آذربایجان روزانه ۱۰ رام قطار مسافری با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت در این مسیر حرکت می کند.