اهواز - ایرنا - نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت که در انتصاب مدیران خوزستان (نمایندگان) دخالتی نخواهیم داشت اما اگر از ما مشورتی بخواهند همکاری لازم را خواهیم داشت. 

به گزارش ایرنا، سیدمحسن موسوی‌زاده شامگاه دوشنبه در نشست هم‌اندیشی با فعالان رسانه‌ای خوزستان با موضوع بررسی آخرین مسائل استان در محل اتاق بازرگانی اهواز اظهار کرد: در انتصابات دخالت نمی‌کنم و وعده ای برای مسوولیتی (به افراد) نخواهم داد.

وی با اشاره به روند کنونی انتخاب استانداران در وزارت کشور گفت: انتظار داریم استاندار خوزستان بومی، توانمند و دارای تجربه و عملکرد میدانی باشد؛ بر اساس شنیده ها از بین ۱۵ نفر گزینه پیشنهادی به وزارت کشور شایستگی و صلاحیت چند نفر در حال رایزنی و بررسی است و درخواست ما از رییس جمهور انتخاب فردی از میان نیروهای بومی و توانمند است.

وی همچنین گفت: اخیرا ۲ انتصاب در مناطق نفت خیز جنوب و راه و شهرسازی استان خوزستان انجام شد؛ مدیرعامل شرکت مناطق نفت خیز جنوب به سفارش هیچ نماینده ای منصوب نشده است.

وی افزود: مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان غیر بومی بود و پس از منصوب شدن در جایگاه معاونت وزارت افرادی برای جایگزینی او در این سمت معرفی شدند؛ همگی نیروهای استان بودند و به هیچ عنوان از بیرون فشاری وارد نشد.

این نماینده مجلس با تصریح بر اینکه استانهای توسعه یافته با مشارکت بخشی خصوصی رشد و رونق یافتند، گفت: باید از فعالان اقتصادی در خوزستان حمایت کنیم و در بخش‌های مختلف فضا را برای حضور آن ها امن کنیم.

موسوی زاده خاطرنشان کرد: باید فضای مشارکت سرمایه‌گذاران را فراهم کرد و از سوء استفاده افرادی که برای بخش خصوصی سنگ اندازی می کنند جلوگیری شود چرا که افزایش تولید به اشتغال پایدار منجر شده و باعث تثبیت جمعیت در شهرها می شود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در زمینه رفع مشکلات آموزش و پرورش خوزستان گفت: اگر قرار است فردی وارد سیستم آموزشی شود باید از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی و پس از آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش جذب شود.

وی در خصوص مشکلات مدارس استان گفت: اکنون مدارس تعدادی از مناطق خوزستان نیازمند بازسازی است اما آموزش و پرورش به تنهایی قادر به رفع مشکلات نیست و نیاز است از ظرفیت صنایع و نیکوکاران نیز استفاده شود.

وی درباره مشکلات صنعت فولاد خوزستان هم گفت: مشکل سنگ آهن فولاد نیز در حال بررسی است و زنجیره فولاد را باید کامل کنیم؛ مشکل فولاد خوزستان تنها سنگ آهن نیست چرا که در فصل تابستان امسال ناترازی برق آسیب هایی به این مجموعه وارد کرد.

موسوی زاده اظهار کرد: نیروگاه برق فولاد خوزستان باید راه اندازی شود و به همین منظور جلسات متعددی را با مسوولان فولاد و وزارت نیرو داشتیم.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در پاسخ به سوالات و انتظارات برخی فعالان رسانه ای خوزستان گفت: در هر جایی که بتوانم برای جذب خبرنگاران در دستگاه‌ها حداقل به عنوان مشاور رسانه‌ای تلاش خواهم کرد؛ نباید افراد غیرخبرنگار (خبرنگار نما) که از نظر اخلاقی اصول حرفه‌ای را رعایت نمی کنند، به دستگاهها ورود کنند.

موسوی زاده اظهار کرد: تهدید برخی از مسوولان در فضای مجازی و حواشی مرتبط با آن شان رسانه را زیر سوال برده و رسانه‌های خوزستان را تخریب می کند.

وی در خصوص مسوولیت اجتماعی صنایع خوزستان گفت: پیشنهاد داریم یک صندوق متمرکز در استان تعیین شود و بودجه مسوولیت های اجتماعی صنایع در آن ذخیره و در هر جایی که استان نیاز داشت؛ از این اعتبار استفاده شود.

وی در خصوص اختلافات موجود میان اعضای شورای شهر گفت: مدیون مردم هستیم و نیاز است هر چه زودتر اعضای شورا به دو دستگی پایان دهند؛ یا شهردار را ابقا و حمایت کرده و یا استیضاح کنند چرا که ادامه اختلاف و دودستگی به صلاح شهر و شهروندان نیست.